ثور 18, 1399 07:31 Asia/Kabul
  • واکنش چین به ادعای آمریکا ضد پکن درخصوص کرونا

سخنگوی وزارت خارجه چین، ادعای آمریکا مبنی بر اینکه ویروس کرونا از آزمایشگاهی در شهر ووهان چین منتشر شده رد و اعلام کرد، واشنگتن درباره آزمایشگاه های میکروبی خود سکوت کرده است.

به گزارش ایرنا، «هوآ چونیینگ» چهارشنبه شب در مصاحبه مطبوعاتی در پکن با بیان اینکه «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا برای این اظهارات کذبش هیچ سند و مدرکی ندارد، تاکید کرد، آمریکا در کشورهای که از اتحاد جماهیر شوروی جدا شدند، آزمایشگاه های میکروبی تاسیس کرده اما در مورد عملکرد، نحوه استفاده و امنیت این آزمایشگاه ها سکوت کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین افزود: واشنگتن  در جنگ کره و ویتنام از تسلیحات میکروبی استفاده کرده است.   

«هوآ چونیینگ» با اشاره به  اینکه آمریکا متحدانش را با تهدید و زور وادار به رویارویی با چین می کند، خاطرنشان کرد، سیاستمداران آمریکایی می خواهند همه مسئولیت ها را متوجه چین کنند. 

مایک پمپئو وزیرامور خارجه آمریکا  در مصاحبه  اخیر خود  از چین به دلیل مخفی کاری درباره کرونا انتقاد و مدعی شد، این ویروس از آزمایشگاهی از شهر ووهان در مرکز چین  به بیرون سرایت کرده است.

دولت «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا که با اتهام ناکارآمدی در زمینه برخورد موثر با کرونا مواجه است، تلاش می کند چین را در این خصوص مقصر جلوه دهد و بارها ازاین ویروس بعنوان "ویروس چینی" نام  برده و  خشم پکن  را برانگیخته است.

سلاح های میکروبی از هر نوع سلاح دیگری برای نسل بشر مرگبارتر و خطرناک ‌ترند.

کنوانسیون سلاح‌های بیولوژیک  کاربرد و ذخیره‌سازی این سلاح‌ها را ممنوع کرده‌ است.

کلیدواژه