جو بایدن: وعده ترامپ برای توافق بهتر از برجام عملی نشده است
(last modified 1399-02-20T05:09:30+00:00 )
ثور 20, 1399 09:39 Asia/Kabul
  • جو بایدن: وعده ترامپ برای توافق بهتر از برجام عملی نشده است

نامزد حزب دموکرات در انتخابات آتی آمریکا در دومین سالگرد خروج این کشور از برجام از سیاست «دونالد ترامپ»، علیه ایران انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «جو بایدن»، نامزد بالقوه حزب دموکرات درانتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای به مناسبت دومین سالگرد خروج از «برجام» اعلام کرد، با وجود گذشت دو سال از خروج آمریکا از برجام، هنوز وعده «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا برای عقد توافقی بهتر با ایران محقق نشده است.

بایدن همچنین در این بیانیه، اقدام ترامپ را در وتوی مصوبه کنگره آمریکا برای جلوگیری از هر گونه اقدام نظامی علیه ایران بدون مجوز کنگره، نشان‌دهنده «اهانت» او به جایگاه نهاد قانونگذار به عنوان یکی از بخش‌های حاکمیت آمریکا دانست. 

طبق این بیانیه: «یک نکته کاملاً آشکار است: تصمیم‌گیری‌های سیاسی دونالد ترامپ خطر جنگ در غرب آسیا را افزایش داده است. او دو سال پیش در چنین روزی با وعده رسیدن به توافقی بهتر از توافق هسته‌ای ایران خارج شد. در حالی که این وعده تاکنون محقق نشده است.»

دونالد ترامپ  8 مه 2018 بطور یکجانبه از توافق هسته ای ایران خارج شد و با وجود اینکه  وعده می‌داد با اجرای سیاست‌های سختگیرانه علیه ایران می‌تواند این کشور را برای عقد توافقی بهتر پای میز مذاکره بیاورد، اکنون به دلیل ناکام ماندن برنامه‌هایش در قبال ایران به رغم تشدید تنش‌ها، در آمریکا به شدت تحت فشار قرار گرفته است.

ایران همواره آمریکا را مسئول پیامدهای شکست روند مذاکره و توافق برجام خوانده؛ به ویژه که این کشور یکی از امضاکنندگان آن بوده است.

تهران بارها هرگونه مذاکره در شرایط فشار و تحریم را رد کرده است.  

کلیدواژه