نخستین مورد ابتلا در ووهان بعد از یک ماه/ افزایش مبتلایان در کره جنوبی
(last modified 1399-02-21T12:26:02+00:00 )
ثور 21, 1399 16:56 Asia/Kabul
  • نخستین مورد ابتلا در ووهان بعد از یک ماه/ افزایش مبتلایان در کره جنوبی

براساس تازه‌ترین گزارش منابع بهداشتی در چین و کره جنوبی، شمار ابتلای روزانه به ویروس کرونا در این دو کشور دوباره دو رقمی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، چند روز پس از اعلام یک رقمی شدن موارد ابتلای روزانه به ویروس کرونا در چین و کره جنوبی، دولت چین امروز از ثبت ۱۴ و کره جنوبی از ثبت ۳۴ مورد جدید ابتلا خبر دادند.

کمیسیون ملی بهداشت چین همچنین امروز تایید کرد که یکی از موارد ابتلای جدید، در شهر «ووهان» استان هوبئی ثبت شده است؛ شهری که رسانه‌های غربی از آن به عنوان مرکز شیوع  و همه گیری ویروس کرونا یاد کرده‌اند و مقام‌های آمریکایی هم مدعی هستند که کرونا در یک آزمایشگاه‌ آن تولید شده است.

ثبت یک مورد ابتلا در ووهان در حالی انجام شده که در بیش از یک ماه اخیر هیچ مورد ابتلا به کرونا در این شهر ثبت نشده بود.

شمار قربانیان کرونا در چین در عدد چهارهزاروششصدوسی و سه ۴۶۳۳ ثابت مانده است.

از کره جنوبی هم خبرها از دو رقمی شدن موارد ابتلا به کرونا و شکسته شدن رکورد یک ماهه ابتلا حکایت دارد.

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های کره جنوبی اعلام کرد، طی ۲۴ ساعت گذشته سی و چهار ۳۴ مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شده که بالاترین میزان ابتلای روزانه در یک ماه اخیر بوده است. طی هفته‌های اخیر در کره جنوبی ابتلای روزانه به کرونا یک رقمی و حتی صفر گزارش شده بود. 

در همین حال «مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی امروز در نطقی تلویزیونی با اشاره به دو رقمی شدن ابتلای روزانه به کرونا، به مردم کشورش درباره خطر موج دوم شیوع کرونا هشدار داد.

کلیدواژه