ثور 24, 1399 12:51 Asia/Kabul
  • ادامه موضعگیری های ضدایرانی وزیر امورخارجه آمریکا

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه موضعگیری های ضدایرانی و خصمانه واشنگتن با اشاره به اظهارات رییس جمهوری این کشور اعلام کرد، راهبرد امریکا علیه ایران تنها به تحریمهای اقتصادی محدود نمی شود.

مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا، روز سه شنبه در گفت‌وگو با روزنامه صهیونیستی «یسرائیل هیوم» هدف از سفر خود به سرزمینهای اشغالی را گفت و گو با مقامات رژیم صهیونیستی درخصوص معامله قرن، مقابله با کرونا و «تهدیدات هسته‌ای ایران» عنوان کرد.

پمپئو در ادامه موضعگیری های ضدایرانی خود افزود: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بارها گفته است راهبرد آمریکا مقابل ایران تنها به تحریمهای اقتصادی محدود نشده و انزوای دیپلماتیک تهران را تا ان زمان که براساس استانداردهای جهانی رفتار کند شامل می شود.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد، به دنبال پایان تحریمهای تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران در ماه اکتبر، تهران امکان بازسازی توانمندی های قبلی خود را تا حدی بدست آورده و اجرای برنامه های خطرناک خود را که در نهایت به سلاح هسته‌ای ختم می‌شود، ادامه خواهد داد.

پمپئو در سفر روز چهارشنبه خود به سرزمینهای اشغالی قرار است با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی درمورد تصمیم این رژیم برای الحاق  کرانه باختری به سرزمین های اشغالی گفت و گو کند.

وزیر امور خارجه آمریکا با ادعای اینکه طرح معامله قرن در راستای حرکت به سوی صلح و منطبق بر واقعیت است، افزود: «معامله قرن»  نقشه راه واقعی است.

پمپئو، و مقامات کاخ سفید در روزهای اخیر اقدامات خود برای ادامه تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل را افزایش داده اند درحالیکه این موضوع با واکنش منفی روسیه و چین مواجه شده است.

کلیدواژه