آمریکا، ایران را به عدم همکاری در مبارزه با تروریسم متهم کرد
(last modified 1399-02-25T03:24:07+00:00 )
ثور 25, 1399 07:54 Asia/Kabul
  • آمریکا، ایران را به عدم همکاری در مبارزه با تروریسم متهم کرد

وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه، ایران را به همراه چهار کشور کره شمالی، سوریه، ونزوئلا و کوبا متهم به عدم همکاری با واشنگتن در مبارزه با تروریسم کرد.

به گزارش ایرنا، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، ایران، کره شمالی، سوریه، ونزوئلا و کوبا در سال 2019 با آنچه «تلاش‌های آمریکا برای مقابله با تروریسم» خوانده شده، همکاری نداشته‌اند.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه با تکرار ادعاهای واهی خود علیه ایران، کره شمالی، سوریه، ونزوئلا و کوبا  اعلام کرد، فروش و صادرات تجهیزات و خدمات دفاعی آمریکا به این کشورها ممنوع است.

وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه همچنین گروه های مقاومت از جمله حزب الله لبنان، جنبش مقاومت اسلامی "النجباء" عراق و  جنبش عصائب اهل الحق عراق را تروریست خواند و در اظهاراتی مضحک مدعی شد،  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در  کشته شدن شهروندان آمریکایی دست داشته است.

آمریکا در حالی در این بیانیه ژست مبارزه با تروریسم گرفته که خود ید طولایی در حمایت از ترویسم دارد و از چند دهه پیش در زمینه تأمین تسلیحات و سازماندهی گروه‌های تروریستی فعال بوده است.

از طرفی دولت آمریکا از مدت‌ها قبل با سنگ‌اندازی، تلاش‌های بین‌المللی برای مقابله مشترک با تروریسم را با بن‌بست مواجه کرده و همواره کوشیده است تا با وضع کردن استانداردهای دوگانه، از تروریسم به نفع خود و متحدانش بهره گیرد.

آمریکا در ماه های اخیر همچنین تلاش کرده است با اتهام زدن به جبهه مقاومت در منطقه و فشار بر گروه های مقاومت، گروه های تروریستی و جبهه ضدمقاومت را در وضعیت بهتری قرار دهد.

اعضای جبهه مقاومت  از جمله جمهوری اسلامی ایران، حزب الله لبنان، جنبش مقاومت اسلامی "النجباء" عراق و  جنبش "عصائب اهل الحق" عراق نقشی اساسی در مقابله با توطئه ها و اقدامات محور آمریکایی - صهیونیستی - سعودی در منطقه دارند.

کلیدواژه