ثور 25, 1399 08:00 Asia/Kabul
  • سازمان ملل پیش بینی کرد؛ کاهش 3.2 درصدی رشد اقتصادی جهان

سازمان ملل متحد در گزارشی پیش بینی کرد، شیوع ویروس کرونا، رشد اقتصادی جهان را امسال به میزان 3.2 درصد کاهش خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، ماه ژانویه، سازمان ملل رشد اقتصادی 2.5 درصدی را برای سال 2020 پیش بینی کرده بود.

این شدیدترین کاهش از زمان بحران اقتصادی بزرگ در دهه 30 میلادی تاکنون خواهد بود.

در گزارش نیم سالانه سازمان ملل که روز چهارشنبه منتشر شد، همچنین پیش بینی شده است، همه گیری ویروس کرونا، تولید اقتصادی جهان را ظرف دو سال آینده به میزان حدود 8.5 تریلیون دلار کاهش دهد.

در گزارش جدید سازمان ملل اعلام شده است، شیوع ویروس کرونا،  "فقر و نابرابری" را نیز وخیم تر می کند به طوری که تخمین زده می شود حدود 34.3 میلیون نفر احتمالا در سال 2020 به زیر خط فقر مطلق بروند که 56 درصد آنها در قاره آفریقا خواهند بود.

در ادامه این گزارش آمده است، 130 میلیون نفر دیگر احتمالا تا سال 2030 به افرادی خواهند پیوست که در فقر مطلق زندگی می کنند.

سازمان ملل اعلام کرد، این مسئله، "ضربه سنگینی" به تلاش های جهانی برای ریشه کنی فقر مطلق و گرسنگی تا پایان این دهه وارد خواهد کرد.

ویروس کرونا با نام رسمی "کووید- 19" اواخر سال گذشته میلادی (دسامبر 2019) در شهر "ووهان" Wuhan در استان "هوبئی" شرق چین مشاهده شد و اکنون علاوه بر 30 استان این کشور، تقریبا به همه کشور جهان از جمله  آمریکا، بریتانیا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، فرانسه، ایتالیا، بریتانیا، ترکیه عربستان و امارات سرایت کرده است.

براساس آخرین آمار تاکنون بیش از 4 میلیون و 410 هزار نفر در جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد حدود  یک میلیون و 646 هزار نفر بهبود یافته و از بیمارستان ها ترخیص شده اند. دستکم 296 هزار نیز جان خود را از دست داده‌اند.

کلیدواژه