ثور 25, 1399 12:23 Asia/Kabul
  • ادامه خشم و اتهام زنی آمریکا درباره پرتاب ماهواره ایرانی نور

در ادامه عصبانیت مقامات آواشنگتن از پرتاب ماهواره ایرانی نور به فضا، این بار نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد پرتاب این ماهواره را نقض قطعنامه شورای امنیت توصیف کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، دفتر نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد در نشست غیررسمی کمیته اجرایی قطعنامه ۲۲۳۱ در شورای امنیت، با ادعای این که اقدام ایران در پرتاب ماهواره به فضا در ماه آوریل نقض این قطعنامه بود، مدعی شد ایران همچنان به نقض تحریم تسلیحاتی سازمان ملل نیز ادامه می‌دهد.

این نمایندگی امروز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای درباره نشست یادشده که به درخواست واشنگتن برگزار شد، عنوان کرد:  قطعنامه سازمان ملل متحد، ایران را از هرگونه فعالیت در زمینه موشک‌های بالستیک با قابلیت حمل تسلیحات اتمی منع کرده است.

نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران از ماهواره ‌بر سه مرحله ای قاصد پرتاب شد و با موفقیت در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.

ایران تاکید کرده است، این پروژه هیچ ارتباطی با مقوله ادعایی آمریکا درخصوص موشک های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک های هسته ای ندارد.

آمریکا و متحدانش می کوشند با فضاسازی و ایجاد هیاهو از اهمیت این دستاورد علمی بکاهند و آن را ناقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد جلوه دهند.

کلیدواژه