نگرانی پنتاگون از شکست آمریکا در جنگ احتمالی با چین
(last modified Sun, 17 May 2020 03:51:29 GMT )
ثور 28, 1399 08:21 Asia/Kabul
  • نگرانی پنتاگون از شکست آمریکا در جنگ احتمالی با چین
    نگرانی پنتاگون از شکست آمریکا در جنگ احتمالی با چین

برخی منابع در وزارت دفاع آمریکا هشدار داده‌اند که تازه‌ترین رزمایش‌های ارتش این کشور نشان می‌دهد در جنگ احتمالی با چین در اقیانوس آرام شکست خواهندخورد.

روزنامه تایمز انگلیس روز شنبه در گزارشی نوشت که برخی منابع در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) هشدار داده‌اند که آمریکا در جنگی احتمالی با چین در اقیانوس آرام شکست خورده و قادر به دفاع از تایوان نخواهد بود و بیم آن می‌رود که پایگاه نظامی ایالات متحده در گوام هم‌اکنون نیز در خطر باشد.

منابع دفاعی آمریکا به روزنامه تایمز گفته‌اند که شبیه‌سازی انجام شده از قدرت نظامی چین در سال 2030 که توسط پنتاگون انجام شده، نشان می‌دهد در آن زمان که چین دارای زیردریایی‌ها، ناوهای هواپیمابر و ناوشکن‌های جدید خواهد بود، آمریکا مغلوب قدرت نظامی این کشور می‌شود.

تنش‌ها میان چین و آمریکا در ماه‌های اخیر در حوزه‌های مختلف و همزمان با شیوع ویروس کووید۱۹ افزایش یافته است. اما ترامپ چین را متهم به پنهان‌کاری و تعلل در آگاه‌سازی جهانی درباره جزئیات این ویروس کرده است.

او همچنین چین را تهدید کرده که ممکن است برای تلافی بر یک تریلیون دلار از صادرات چین به آمریکا تعرفه اعمال کند.

این در حالی است که چین اتهامات مطرح شده توسط واشنگتن را رد و در مقابل تهدید کرده است که ضمن مقابله به مثل، خرید هواپیماهای بوئینگ را متوقف خواهد کرد.

 

کلیدواژه