ترامپ سازمان جهانی بهداشت را تهدید کرد
(last modified 1399-02-30T08:21:39+00:00 )
ثور 30, 1399 12:51 Asia/Kabul
  • ترامپ سازمان جهانی بهداشت را تهدید کرد
    ترامپ سازمان جهانی بهداشت را تهدید کرد

به موازات تشدید انتقادها از عملکرد دولت آمریکا در مهار ویروس کرونا، "دونالد ترامپ" سازمان جهانی بهداشت را با ضرب‌الاجل ۳۰ روزه تهدید کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد؛ "دونالد ترامپ"، رئیس‌جمهوری آمریکا در صفحه توئیتر خود عکسی از نامه ارسالی  به "تدروس آدهانوم" مدیر سازمان جهانی بهداشت منتشر کرد و بار دیگر به این سازمان تاخت.

ترامپ در این نامه‌ ضمن تکرار اتهام‌زنی‌های قبلی مقام‌های آمریکایی به این نهاد درباره جانبداری از چین، به سازمان جهانی بهداشت برای «انجام تغییرات اساسی» ضرب‌الاجل ۳۰ روزه داد.

رئیس‌جمهوری آمریکا تهدید کرد که در صورت عدم تعهد سازمان جهانی بهداشت به اعمال تغییرات اساسی، به صورت دائمی کمک مالی واشنگتن را متوقف و در عضویت آمریکا در این سازمان جهانی بازنگری خواهد کرد.

تشدید حملات لفظی ترامپ و دولتش به سازمان جهانی بهداشت و چین در شرایطی انجام شده که  پیش از این، اقدام آمریکا در قطع کمک مالی به این سازمان انتقادهای بین‌المللی و حتی انتقاد متحدان اروپایی این کشور را به دنبال داشته است.

به گفته برخی مخالفان داخلی دموکرات، ترامپ برای انحراف توجهات از ناکامی دولتش در مهار شیوع کرونا در حال مقصر خواندن دیگران و سلب مسئولیت از شکست دولتش است.

کلیدواژه