جوزا 05, 1399 11:03 Asia/Kabul
  • تاکید عضو پارلمان ونزوئلا بر اتحاد تهران- کاراکاس مقابل آمریکا

رئیس پیشین و نماینده کنونی مجمع ملی ونزوئلا با تاکید بر اهمیت اتحاد تهران-کاراکاس مقابل امپریالیسم امریکا، انتقال کشتی های حامل بنزین از ایران به ونزوئلا را باعث تقویت یکپارچگی میان دو ملت خواند. 

به گزارش خبرگزاری فارس، «دیسدادو کابلو» روز یکشنبه در توئیتر نوشت: ملت دو کشور که مورد هجوم امپریالیسم هستند، تصمیم گرفته‌اند یک قدم رو به جلو برای عزت و سربلندی بردارند و کشورهای امپریالیستی نمی‌توانند این را ببینند.

«کابلو» تاکید کرد: ما در این نبرد، پیروز خواهیم شد.

«حجت الله سلطانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کاراکاس هم روز یکشنبه در توئیتر با انتشار تصویر دیدار «هوگو چاوز» رئیس جمهوری فقید ونزوئلا با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، زیر آن نوشت: دو رهبر، دو کشور و دو انقلابی که قلب‌هایشان با هم است. 

ایران در روزهای گذشته با توجه به مشکل تامین بنزین در ونزوئلا پنج نفتکش خود را عازم این کشور کرده که تاکنون یکی از نفتکش ها با نام "فورچون" Fortune در بنادر ونزوئلا پهلو گرفته و نفتکش فارست نیز وارد آب ها و منطقه ویژه اقتصادی این کشور شده است.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه با اشاره به برخی تحرکات آمریکایی‌ها در منطقه دریای کارائیب تاکید کرد: اگر نفتکش‌های ایران در هر کجای جهان از سوی آمریکایی‌ها دچار مشکل شوند، متقابلا برای آن‌ها مشکل به وجود خواهد آمد.

کلیدواژه