توقف آزمایش داروی سفارش شده ترامپ روی مبتلایان به کرونا
(last modified 1399-03-06T04:48:46+00:00 )
جوزا 06, 1399 09:18 Asia/Kabul
  • توقف آزمایش داروی سفارش شده ترامپ روی مبتلایان به کرونا
    توقف آزمایش داروی سفارش شده ترامپ روی مبتلایان به کرونا

سازمان جهانی بهداشت، آزمایش بالینی داروی «هیدروکسی‌کلروکین» را روی بیماران مبتلا به کرونا متوقف کرد.

«تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت دوشنبه‌ شب در کنفرانسی خبری به تشکیل کارگروه موسوم به  برای کارآزمایی بالینی چهار دارو برای درمان کووید-۱۹ اشاره کرد و گفت این سازمان استفاده از داروی ضد مالاریای «هیدروکسی‌کلروکین» را در این آزمایش‌ها متوقف کرده است.

آدهانوم افزود نشریه پزشکی معتبر «لنست» روز جمعه مطالعه‌ای را درباره تاثیر «هیدروکسی‌کلروکین» و «کلروکین» روی بیماران بستری مبتلا به کرونا منتشر کرد که حاکی از نرخ بالای مرگ آنان در مقایسه با نرخ مورد انتظار بوده است.

آدهانوم تاکید کرد: نگرانی پیرامون داروهای «هیدروکسی ‌کلروکین» و «کلروکین» مربوط به کرونا بوده و استفاده از این داروها برای درمان بیماری‌های خودایمن و مالاریا همچنان مجاز و بدون ضرر است.

به گفته محققان، نتایج تحقیقات نشان می‌دهد مصرف کلروکین و هیدروکسی‌کلروکین نه تنها موجب بهبود بیماران مبتلا به کووید ۱۹ نمی‌شود، بلکه خطر ابتلا به مشکلات قلبی و مرگ را نیز افزایش می‌دهد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا همواره استفاده از داروی ضد مالاریای هیدروکسی ‌کلروکین را برای درمان کرونا و یا جلوگیری از ابتلا به آن تبلیغ کرده است. 

ترامپ پیش تر نیز در اظهاراتی عجیب و غیرمنطقی خواستار تزریق مواد ضد عفونی کننده برای مقابله با ویروس کرونا شد که این تجویز وی، جامعه پزشکی امریکا را برآشفت.

 

کلیدواژه