جوزا 06, 1399 12:43 Asia/Kabul
  • هشدار پاکستان به دخالت برخی کشورها در امور داخلی ایالت بلوچستان
    هشدار پاکستان به دخالت برخی کشورها در امور داخلی ایالت بلوچستان

وزیر کشور  پاکستان هشدار داد  اسلام آباد به کشورهای خارجی اجازه مداخله در امور داخلی ایالت بلوچستان در جنوب غربی این کشور را  نخواهد داد .

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، «اعجاز احمد شاه» روز دوشنبه  بدون اشاره به کشور خاصی گفت  در هفته های گذشته  حمله به نظامیان پاکستانی در ایالت  بلوچستان افزایش پیدا کرده است واسلام اباد  در مقابل  این گونه حملات ایستادگی  خواهد کرد .

وزیر کشور پاکستان با اشاره به اظهارات اخیر یک افسر سابق ارتش هند مبنی بر حمایت از تروریسم   در ایالت بلوچستان گفت: بهتر است هند به وضعیت وخیم کشمیر تحت کنترل این کشور  توجه کرده و از نقض  حقوق بشر در این منطقه  خودداری کند.

 عضو ارشد حزب تحریک انصاف  پاکستان ( حزب حاکم ) افزود آ سلام  آباد خواهان امنیت در منطقه از جمله کشمیر تحت کنترل هند است  ولی با هر عاملی که باعث بی ثباتی و نا امنی  پاکستان  شود مقابله خواهد  کرد.

پاکستان و هند چند دهه است که در پاره ای مسایل  از جمله کشمیر ،  خط دیورند  با هم اختلاف دارند و یکدیگر را به نقض حقوق بشر و حملات تروریستی   متهم می کنند. 

بخشی از کشمیر درخاک هند و بخشی دیگر درخاک پاکستان قراردارد اما هر دو کشور ادعای مالکیت بر تمام کشمیر را دارند.

مناقشه هند و پاکستان بر سر کشمیر در حالی است که قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل  بر برگزاری همه پرسی برای تعیین وضعیت این منطقه تاکید دارد.

کلیدواژه