جوزا 07, 1399 08:31 Asia/Kabul
  • وزیر دفاع ونزوئلا: از نفتکش‌های ایران محافظت می‌کنیم

وزیر دفاع ونزوئلا روز سه شنبه گفت: نیروهای مسلح این کشور در آب‌های سرزمینی خود از نفتکش‌های حامل سوخت ایران محافظت خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، "ولادیمیر پادرینو لوپز" Vladimir Padrino López بابیان اینکه ونزوئلا با آغوش باز از نفتکش های ایرانی استقبال می کند، افزود: استقبال و حفاظت از نفتکش های ایران برای قدردانی از اقدام تهران است. 

ستاد کل فرماندهی نیروهای مسلح ونزوئلا نیز سه شنبه شب از اسکورت نفتکش های ایران توسط جنگنده‌های اف 16 و سوخو 30 در آب‌های ونزوئلا خبر داد و از آن با عنوان اسکورت با شکوه یاد کرد. 

جمهوری اسلامی ایران در راستای حمایت از دولت و ملت ونزوئلا که تحت محاصره اقتصادی آمریکا قرار دارند، پنج فروند نفتکش حامل سوخت را به سمت این کشور اعزام کرده است.

تاکنون 2 نفتکش ایران به نام های "فورچون" Fortune و "فارست" به سواحل ونزوئلا رسیده و محموله های خود را در بنادر این کشور تخلیه کرده‌اند.

3 نفتکش ایرانی دیگر به نام‌های "کلاوِل"، "فکسون" و "پتونیا" هم به دنبال نفتکش های "فورچون" و "فارست"، در حال حرکت به سمت سواحل ونزوئلا هستند.

"نیکلاس مادورو" رئیس جمهور ونزوئلا یکشنبه شب از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت ونزوئلا قدردانی کرد و گفت: ونزوئلا تنها نیست و دوستان شجاعی دارد که در کنارش ایستاده‌اند.

"مادورو" افزود: "در جایی که کشورهای امپریالیستی میخواهند با زور احکام خود را تحمیل کنند، فقط برادری میتواند مردمان آزاد را نجات دهد."

آمریکا در ماه های اخیر با تهدید، اعمال تحریم، فشار و محاصره اقتصادی ونزوئلا تلاش کرده است دولت قانونی این کشور را که رویکردی ضد آمریکایی دارد سرنگون کند؛ رویکردی که هرگز موفق نبوده است.

کلیدواژه