کرونا و خطر فقیر شدن ۸۶ میلیون کودک دیگر در جهان
(last modified 1399-03-09T05:27:35+00:00 )
جوزا 09, 1399 09:57 Asia/Kabul
  • کرونا و خطر فقیر شدن ۸۶ میلیون کودک دیگر در جهان
    کرونا و خطر فقیر شدن ۸۶ میلیون کودک دیگر در جهان

دو سازمان بین المللی حمایت از کودکان درباره تهدید ۸۶ میلیون کودک جدید به دلیل فقر ناشی از همه گیری کرونا در جهان هشدار دادند.

به گزارش شبکه "آر. تی" عربی، طبق اخرین تحقیقات صندوق کودکان ملل متحد "یونیسف" و سازمان بین المللی موسوم به صندوق نجات کودکان «Save the Children»، پیامدهای اقتصادی همه گیر Covid-19 می تواند تا پایان سال 2020 کنونی، ۸۶ میلیون کودک دیگر را در معرض فقر قرار دهد.

این دو سازمان روز پنج شنبه در بیانیه ای مشترک اعلام کردند که  تحقیقاتشان نشان می دهد تا پایان سال 2020 کنونی، تعداد کودکانی که در جهان از فقر رنج می برند، به 672 میلیون نفر افزایش خواهد یافت که این رقم 15 درصد بیشتر از رقم سال 2019 است.

برپایه این تحقیقات، دو سوم این کودکان در کشورهای جنوب صحرای آفریقا و جنوب آسیا زندگی می کنند.

براساس برآوردهای بانک جهانی و صندوق بین المللی پول و داده های جمعیتی حدود ۱۰۰ کشور، کودکان جدیدی که بر اثر شیوع ویروس کرونا گرفتار فقر خواهند شد، در اروپا و آسیای میانه  بیشتر از دیگر مناطق خواهند بود.

"هنریتا فر" مدیر اجرایی یونیسف در این باره اعلام کرد، با توجه به افزایش پیامدهای اقتصادی ناشی از کرونا، دستاوردهایی که در این چند سال اخیر در کاهش فقر کودکان حاصل شده در معرض تهدید قرار گرفته است و انها بار دیگر از خدمات اساسی محروم خواهند شد.

"انگر آشینگ" رئیس صندوق نجات کودکان نیز هشدار داد چنین کودکانی در برابر گرسنگی حتی اگر کوتاه مدت باشد بسیار آسیب پذیرند و سوء تغذیه برای همیشه روی آنها تاثیر منفی خواهد گذاشت.

 

کلیدواژه