جوزا 09, 1399 19:37 Asia/Kabul
  • برچسب ترویج خشونت بر پیام توئیتری ترامپ
    برچسب ترویج خشونت بر پیام توئیتری ترامپ

شرکت پیام رسان توئیتر بر روی توئیت جدید رئیس جمهوری آمریکا که در آن معترضان را به شلیک گلوله تهدید کرده بود، برچسب ترویج خشونت زد.

به نوشته نشریه پولیتیکو، این شرکت امروز جمعه با مسدود کردن قابلیت بازنشر بدون ثبت نظر و نمایش خودکار این پیام توئیتری ترامپ، نوشت: «این توئیت قوانین توئیتر درخصوص تمجید از خشونت را نقض کرده است. اما در عین حال، توئیتر تصمیم گرفت، این توئیت را به‌ دلیل منافع جامعه قابل دسترس باقی بگذارد».

"دونالد ترامپ" روز جمعه در واکنش به هجوم معترضان به مرکز پلیس شهر "مینیاپولیس" و آتش زدن آن، در صفحه توئیتر خود نوشت: «نمی‌توانم بایستم و تماشا کنم که چنین اتفاقی برای شهر بزرگ مینیاپولیس می‌افتد. [مشکل] فقدان رهبری است».

مردم "مینیاپولیس" از روز سه شنبه در اعتراض به قتل  مرد سیاه‌پوست 46 ساله به دست افسر پلیس سفیدپوست آمریکایی در خیابان های این شهر به تظاهرات پرداخته اند.

ترامپ سپس به تهدید آنها روی آورده و گفت: «با تیم والز- فرماندار مینه‌سوتا - صحبت کرده و به او گفتم ارتش در تمام مسیر با اوست. هر مشکلی باشد ما کنترل را به دست می‌گیریم، اما زمانی که غارتگری شروع شود، شلیک هم شروع می‌شود».

منازعه ترامپ و شرکت توئیتر از روز سه‌شنبه و با واکنش این شرکت پیام رسان به توئیت وی درخصوص نحوه برگزاری انتخابات آتی ریاست جمهوری در ایالت کالیفرنیا و حتمی دانستن تقلب در آن آغاز شد.

دونالد ترامپ در واکنش به این اقدام توئیتر دیروز پنجشنبه دستور اجرایی در لغو حمایت قانونی در پیگرد رسانه‌های اجتماعی را امضا کرد.

کلیدواژه