جوزا 12, 1399 12:43 Asia/Kabul
  • اتهام زنی جدید آمریکا به ایران، روسیه و چین

مشاور امنیت ملی کاخ سفید یکشنبه شب در ادعایی کذب، ایران، روسیه و چین را به نقش داشتن در شکل گیری اعتراضات ضد نژادپرستانه در آمریکا متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، "رابرت اوبراین" Robert O'Brien در گفت‌ وگو با شبکه خبری "ای‌بی‌سی" مدعی شد،  برخی از کشورها از جمله ایران، روسیه و چین در سازماندهی اعتراضات در آمریکا نقش داشته‌اند.

شهرهای مختلف آمریکا بویژه شهر "مینیاپولیس"  Minneapolis  در ایالت "مینه‌سوتا" Minnesota  این کشور، این روزها صحنه تظاهرات مردم معترض به رفتار نژادپرستانه پلیس این کشور است. 

یک افسر پلیس  سفیدپوست در آمریکا، دوشنبه هفته گذشته "جورج فلوید"  George Floyd شهروند سیاه‌پوست آمریکایی را در شهر "مینیاپولیس" به طور فجیعی به قتل رساند.

این اقدام خشم مردم آمریکا را در پی داشته است؛ پلیس و نیروهای امنیتی آمریکایی اما مردم معترض را سرکوب میکنند.

"دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا عصر یکشنبه در توییتر از سرکوب معترضان آمریکایی توسط نیروهای گارد ملی این کشور قدردانی کرد و از تلاش برای «تروریست معرفی کردن» گروه‌هایی از متعرضان خبر داد.

"نانسی پلوسی" رئیس مجلس نمایندگان آمریکا یکشنبه شب با انتقاد از این رویکرد ترامپ تاکید کرد، رئیس جمهور نباید آتش را شعله‌ورتر کند.

براساس اعلام رسانه های آمریکایی، اعتراضات به قتل "جورج فلوید" George Floyd شهروند سیاه‌پوست آمریکایی، به دستکم 30 شهر این کشور کشیده شده است.

از روز پنجشنبه تاکنون، پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا، یک هزار و 669 نفر را در 22 شهر این کشور دستگیر کرده‌اند.

در همین حال روز یکشنبه پایتخت های آلمان و بریتانیا نیز صحنه تظاهرات مردم معترض به رفتار نژادپرستانه پلیس آمریکا بود.

مردم آلمان و بریتانیا در شهرهای برلین و لندن، ضمن محکوم کردن خشونت پلیس آمریکا، همبستگی خود را با خانواده "جورج فلوید"  اعلام کردند.

کلیدواژه