میزان 21, 1395 15:49 Asia/Kabul
  • برگزاری مراسم شب عاشورا در کشورهای اروپایی

شیعیان مقیم انگلیس و جمهوری ایرلند و از ملیت های مختلف در شب عاشورا به یاد سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش به سوگ نشستند.

به گزارش ایرنا، هزاران تن از شیفتگان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) سه شنبه شب، همزمان با شب دهم محرم الحرام، سالگرد واقعه خونین قیام عاشورا در مراکز و مجامع اسلامی، مساجد و تکایا و هیات های مذهبی، از جمله مرکز اسلامی انگلیس، مجمع جهانی اسلام، مجمع امام حسین(ع) و مدرسه جمهوری اسلامی ایران در لندن و حسینیه اهل البیت (ع) در دوبلین به نوحه خوانی و سینه زنی پرداختند.

همچنین مراسم عزاداری شب عاشورای اباعبدالحسین (ع) و یاران با وفایش با حضور جمعی از عاشقان و شیفتگان آن حضرت در مرکز آل البیت (ع) مادرید پایتخت اسپانیا برگزار شد.

آیین سوگواری شب عاشورای حسینی با حضور جمعی از شیعیان ایتالیایی، ایرانیان مقیم، دانشجویان، کارمندان نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا در مجتمع آموزشی شهید باهنر شهر رم برگزار شد.

همزمان نیز ده ها تن از شیعیان ایتالیایی و غیر ایرانی در انجمن اسلامی امام مهدی (ع) در شهر رم به سوگواری شهیدان عاشورا پرداختند.

ایرانیان و شیعیان صربستان نیز در مراسم ویژه عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در شب عاشورا که در حسینیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد برگزار شد، به سوگ نشستند.

در مسکو نیز مراسم سوگواری عاشورا با حضور حدود هزار نفر از مسلمانان کشورهای مختلف با برپا شد.

کلیدواژه