جوزا 19, 1399 08:47 Asia/Kabul
  • عقب نشینی ترامپ از دستور استقرار گارد ملی در واشنگتن

رئیس جمهوری آمریکا در پیامی در توئیتر با انصراف از تصمیم خود، به گارد ملی دستور داد روند عقب‌نشینی از واشنگتن، پایتخت را آغاز کنند.

به گزارش راشاتودی، "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا در پیامی در توئیتر با این ادعا که هم اکنون همه چیز تحت کنترل عالی قرار دارد، افزود: نیروهای گارد ملی به خانه خواهند رفت اما در صورت نیاز می‌ توانند به سرعت بازگردند.

ترامپ در این توئیت گفت: تعداد معترضانِ شنبه شب به مراتب کمتر از رقم پیش بینی شده بود.

این در حالی است که ده ها هزار نفر از مردم آمریکا روز شنبه در واشنگتن، شیکاگو، فیلادلفیا، نیویورک و بیش از 140 شهر دیگر  به اعتراضات سراسری علیه خشونت و تبعیض‌ نژادی پلیس در این کشور پیوستند و بیشترین جمعیت معترضان در واشنگتن، پایتخت آمریکا حضور پیدا کردند.

معترضان آمریکایی با برپایی راهپیمایی مسالمت‌ آمیز در خیابان ها به رغم گرمای هوا، شیوع ویروس کرونا و خشونت‌ پلیس با معترضان، شعار "زندگی سیاهان مهم است" و "نمی توانم نفس بکشم"، سر دادند. 

شهرهای مختلف آمریکا به ویژه شهر "مینیاپولیس"  (Minneapolis) در ایالت "مینه‌سوتا" (Minnesota) این روزها صحنه تظاهرات مردم معترض به رفتار نژادپرستانه پلیس این کشور است. 

اعتراضات از زمانی آغاز شد که "درک شووین" افسر سفیدپوست پلیس آمریکا، 25 مه/5جوزا "جورج فلوید" شهروند سیاه‌پوست آمریکایی را در شهر "مینیاپولیس" به طور فجیعی به قتل رساند.

کلیدواژه