جوزا 24, 1399 08:25 Asia/Kabul
  • سازمان ملل خواستار اصلاحات فوری در ساختار پلیس آمریکا شد

«کمیته حذف تبعیض نژادی» سازمان ملل متحد روز جمعه از دولت آمریکا خواست که اصلاحاتی فوری را برای حذف تبعیض (نژادپرستی) ساختاری از سیستم پلیس اعمال کند.

به گزارش ایرنا؛ این کمیته با صدور بیانیه‌ای از "دولت ایالات متحده آمریکا، مقام‌های دولتی و محلی این کشور خواست که اصلاحات فوری و مناسبی را برای حذف اقدامات نابرابر نژادی یا تبعیض ساختاری در پلیس و نظام قضایی کیفری با توجه به حقوق قربانیان جنایات با انگیزه نژادی اعمال کنند.

پیشتر "میشل باچله" Michelle Bachelet کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد نژادپرستی در آمریکا را «ساختاری» توصیف و آن را محکوم کرد و همچنین درباره حمله بی‌سابقه به خبرنگارانی که در حال پوشش اعتراضات در سراسر این کشور هستند، هشدار داد.

باچله گفت: صداهایی که خواستار پایان دادن به قتل آمریکایی‌های سیاهپوست غیرمسلح هستند، باید شنیده شوند و همچنین صداهایی که خواستار پایان دادن نژادپرستی نهادینه و ساختاری هستند که جامعه آمریکا را تباه کرده، باید شنیده شوند.

شهرها و ایالت‌های مختلف آمریکا بیش از دو هفته است که در پی قتل فلوید، صحنه اعتراضات به نژادپرستی است و پلیس برای سرکوب معترضان به روش‌های غیر اخلاقی و غیرانسانی مختلفی همچون زیر گرفتن افراد با خودرو و تیراندازی مستقیم روی آورده است.

کلیدواژه