جوزا 26, 1399 09:47 Asia/Kabul
  • ادامه اعتراضات ضدنژادپرستی در سراسر آمریکا

دهها هزار نفر در شهرهای نیویورک، آتلانتا و فیلادلفیا در ادامه اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا به خیابانها آمدند و بار دیگر علیه پلیس تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در ادامه اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا، مردم برخی از شهرهای این کشور از جمله در آتلانتا، فیلادلفیا و نیویورک  با در دست داشتن پلاکاردهایی بر شعارهای اخیر خود مانند «جان سیاه پوستان مهم است»، بار دیگرتاکید کردند. 

تصاویر منتشر شده در منابع آمریکایی نشان می‌دهد که در منطقه بروکلین در نیویورک دهها هزار نفر در این تظاهرات شرکت کرده‌اند.

در پی کشته شدن یک جوان سیاهپوست دیگر در شهر "آتلانتا" واقع در ایالت جورجیا، خیابانهای این شهر از روز شنبه (13ژوئن) به صحنه تظاهرات هزاران نفر در اعتراض به اقدامات سرکوبگرانه و نژادپرستانه پلیس آمریکا مبدل شده است. 

در جریان اعتراضات روز شنبه در آتلانتا، حداقل ۳۶ نفر بازداشت شده‌اند. 

صدها نفر در فیلادلفیا نیز با دست داشتن پلاکاردهایی که روی آن اسامی سیاه پوستانی که به دست پلیس آمریکا کشته شده‌اند،  پایان دادن به رویکرد نژادپرستانه در این کشور را خواستار شدند.

جنبش جهانی عدالت خواهی در پی کشته شدن "جورج فلوید" (  George Floyd ) شهروند سیاه‌پوست آمریکایی در25مه/5جوزا، در شهر "مینیاپولیس"  در ایالت "مینه‌سوتا" (Minnesota)  آغاز شده است و تاکنون ادامه دارد.

کلیدواژه