سرطان 01, 1399 08:18 Asia/Kabul
  • خشم ترامپ از افشاگری

رئیس جمهوری آمریکا با ابراز خشم از اقدام مشاور امنیت ملی سابقش برای انتشار کتاب افشاگرانه گفت: «بولتون دیوانه باید بهای بسیار سنگینی برای انتشار اطلاعات محرمانه بپردازد.»

به گزارش خبرگزاری فارس، "دونالد ترامپ" روز شنبه در پیامی در توئیتر نوشت: «من سرانجام با "استیو اشمیت" مشاور سیاسی شکست خورده، اتفاق نظر پیدا کردم که وی "جان بولتون" دیوانه را مردی نفرت‌انگیر دانسته که در انجام وظیفه‌اش در حمایت از آمریکا شکست خورد و تاکید کرده که هرگز به وی نباید اجازه داده شود تا دوباره در دولت فعالیت کند.»

ترامپ در ادامه تاکید کرد: «بولتون که من وی را بازگرداندم و به وی یک فرصت دادم با انتشار اطلاعات محرمانه (در حجم وسیع) قانون را نقض کرد. وی باید بهای بسیار سنگینی برای این کار بپردازد. این موضوع نباید هرگز دوباره اتفاق بیفتد.»

گفته شده است، کتاب بولتون که طی روزهای آتی منتشر می شود، شامل اطلاعات مهمی علیه ترامپ از جمله اقداماتش در اوکراین و رسوایی "اوکراین گیت" است.

با وجود آنکه کاخ سفید تمام تلاش خود را به کار گرفت تا مانع از انتشار کتاب افشاگرانه "جان بولتون" شود، اما "رویس لامبرت" قاضی منطقه‌ای آمریکا با انتشار این کتاب موافقت کرده است.

کلیدواژه