سرطان 05, 1399 15:08 Asia/Kabul
  • مخالفت سنا با لایحه اصلاح پلیس آمریکا

کنگره آمریکا در بحث اصلاح ساختار پلیس این کشور به بن‌بست رسید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دموکرات‌های مجلس سنا روز چهارشنبه با  لایحه جمهوریخواهان برای اصلاح ساختار پلیس این کشور مخالفت کردند.

"چاک شومر" رهبر اقلیت دموکرات مجلس سنا، این لایحه را یک واکنش "بی‌فایده و بی‌نتیجه" به وحشیگری پلیس ایالات متحده دانست.

لایحه اصلاح ساختار پلیس در مجلس نمایندگان نیز به رای گذاشته خواهد شد که در نظر دارد روز پنجشنبه درباره لایحه جامع‌تر دموکرات‌ها رای گیری کند.

"دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده است با اصلاحات پیشنهادی دموکرات‌ها موافقت نخواهد کرد و این مسئله به بن بست خواهد رسید.

جمهوریخواهان بر این باورند که لایحه دموکرات‌ها ممکن است تا حدودی موجب تضعیف پلیس شود، زیرا مصونیت امنیتی لازم برای نیرو‌های پلیس را از بین خواهد برد.

شهرهای مختلف آمریکا به ویژه شهر "مینیاپولیس" Minneapolis  در ایالت "مینه‌سوتا" Minnesota، از  یک ماه پیش صحنه تظاهرات مردم معترض به رفتار نژادپرستانه پلیس این کشور است. 

یک افسر سفیدپوست پلیس آمریکا، دوشنبه  25 مه، "جورج فلوید" George Floyd  شهروند سیاه‌پوست آمریکایی را در شهر "مینیاپولیس"   به قتل رساند.

این جنایت،  خشم مردم آمریکا را در پی داشته است. پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا، اما به دستور "دونالد ترامپ" رئیس جمهور این کشور مردم معترض را سرکوب می کنند.

در اعتراضات هفته های اخیر در آمریکا، هزاران نفر مجروح و بازداشت شده‌اند.

 

کلیدواژه