سرطان 05, 1399 15:27 Asia/Kabul
  • مجلس پاکستان توهین به مقدسات اسلامی را محکوم کرد

مجلس ملی پاکستان با تصویب قطعنامه‌ای، ضمن ادای احترام به ساحت مقدس حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، دختر پیامبر اکرم (ص ) یاوه گویی برخی از افراط گرایان ضد مقدسات اسلامی و تلاش برای تحت تاثیر قراردادن وحدت بین مسلمانان این کشور را محکوم کرد.

نمایندگان مجلس پاکستان امروز پنج شنبه،  ابراز انزجار و خشم خود درباره تحرکات اخیر برخی از افراط گرایان ضد وحدت اسلامی و نسبت دادن روایات دروغ به ساحت مقدس اهل بیت علیهم السلام را با تصویب قطعنامه ای اعلام کردند.  

خانم «شکفته جمانی» نماینده مجلس پاکستان از دولت پاکستان خواست تا قوانین رسیدگی به توهین به مقدسات اسلامی را سخت‌تر کند تا عناصر خاطی فرصت یاوه گویی و تحت تاثیر قراردادن وحدت مسلمانان را پیدا نکنند.  

پیش‌تر احزاب سیاسی و مذهبی پاکستان به ویژه رهبران شیعه و اهل تسنن نیز یاوه گویی یکی از روحانیون افراطی این کشور در شان ائمه اطهار علیهم السلام را محکوم و اعلام کردند: عاملان توهین به مقدسات اسلامی بدون شک از سوی دشمنان مشترک اسلام و مسلمان تغذیه می‌شوند و دولت باید این وضعیت را پیگیری و با افراد خاطی برخورد کند .

نمایندگان مجالس ایالتی پنجاب و سِند در جنوب پاکستان همچنین در هفته‌های اخیر با تصویب قطعنامه‌ای، ضمن ادای احترام به ساحت مقدس حضرت فاطمه زهرا (س)، خواستار بازسازی حرم اولیای الهی در قبرستان بقیع در شهر مدینه منوره در عربستان شدند.  

کلیدواژه