تاکید کمیسر حقوق بشر سازمان ملل بر توقف طرح اشغال کرانه باختری
(last modified 1399-04-09T12:10:47+00:00 )
سرطان 09, 1399 16:40 Asia/Kabul
  • تاکید کمیسر حقوق بشر سازمان ملل بر توقف طرح اشغال کرانه باختری
    تاکید کمیسر حقوق بشر سازمان ملل بر توقف طرح اشغال کرانه باختری

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری به سرزمین های اشغالی را غیر‌قانونی خواند.

به گزارش رویترز، "میشله باشلت" (Michelle Bachelet) امروز دوشنبه در بیانیه‌ای ضمن انتقاد از طرح‌ رژیم صهیونیستی برای اشغال بخش‌های بزرگی از کرانه باختری، از تل ‌آویو خواست این طرح را متوقف کند.

باشلت در این بیانیه به رژیم صهیونیستی هشدار داد که این طرح می ‌تواند به درگیری ‌های مرگبار در کرانه باختری منجر شود.

این در حالی است که پیشتر، قانون گذاران اروپایی طی نامه ای ضمن مخالفت با طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری، خواستار واکنش مناسب دولت‌های خود به این اقدام احتمالی رژیم صهیونیستی شدند.

پیش از این نیز "آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل متحد در یک کنفرانس ویدیویی در شورای امنیت این سازمان از اسرائیل خواست که طرح‌ الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی را لغو کند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و جنبش جهاد اسلامی این کشور نیز روز یکشنبه در بیانیه ‌ای بر آمادگی مقاومت فلسطین برای رویارویی با تجاوزهای رژیم صهیونیستی تاکید و آمادگی خود را برای همکاری در این زمینه اعلام کردند.

رژیم صهیونیستی، قصد دارد از اول ژوئیه با حمایت‌ های دولت آمریکا، 30 درصد از کرانه باختری رود اردن را رسماً اشغال کند.

مقام ها و گروه های فلسطینی، این اقدام را بخشی از طرح ضدفلسطینی و ننگین واشنگتن موسوم به معامله قرن می‌ دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند.

 

کلیدواژه