آمریکا تمام موجودی یک داروی کلیدی کرونا را خرید
(last modified 1399-04-11T09:34:54+00:00 )
سرطان 11, 1399 14:04 Asia/Kabul
  • آمریکا تمام موجودی یک داروی کلیدی کرونا را خرید
    آمریکا تمام موجودی یک داروی کلیدی کرونا را خرید

دولت آمریکا تقریبا تمام موجودی و تولیدات داروی "رمدسیویر" برای مقابله با ویروس کرونا را از یک شرکت دارویی خریداری کرده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از بی بی سی، وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا در بیانیه‌ ای اعلام کرد که "دونالد ترامپ"، رئیس جمهوری این کشور تقریبا 500 هزار دوز، معادل 100 درصد تولید شرکت داروسازی "گیلیاد ساینسز"  در ماه ژوئیه، 90 درصد تولید ماه اوت و 90 درصد ماه سپتامبر را خریده است.

این اولین دارویی است که آمریکا برای درمان کرونا به آن مجوز داده است.

بدین ترتیب تا سه ماه آینده هیچ کشور دیگری نمی‌تواند این دارو را که برای درمان ویروس کرونا موثر است، خریداری کند.

یک پروفسور دانشگاه هاروارد دراین باره گفت: با توجه به آمریکایی بودن شرکت تجاری داروسازی گیلیاد، انتظار می‌رفت دولت آمریکا آنها را زیر فشار سیاسی بگذارد.

شرکت "گیلیاد ساینسز"، کارخانه تولیدکننده رمدسیویر اعلام کرده که با تجویز زودهنگام این دارو به بیماران آلوده به ویروس کرونا، دوره درمان از 15 روز به 11 روز کاهش می‌یابد.

آمریکا هم اکنون در صدر کشور‌های جهان هم از نظر میزان شمار مبتلایان به ویروس کرونا و هم از نظر میزان مرگ و میر ناشی از این ویروس قرار دارد.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی اعلام شده، تاکنون 2 میلیون و 727 هزار و 996 نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، 130 هزار و 123 نفر جان خود را از دست داده ‌اند.

 

کلیدواژه