تهدید ترامپ علیه معترضان نمادهای برده داری و نژادپرستی
(last modified 1399-04-14T06:48:32+00:00 )
سرطان 14, 1399 11:18 Asia/Kabul
  • تهدید ترامپ علیه معترضان نمادهای برده داری و نژادپرستی

رییس جمهور آمریکا تهدید کرد کسانی که به مجسمه‌ها و یادبود‌های معروف به نمادهای برده داری و نزادپرستی آسیب بزنند با دست کم 10 سال زندان روبه رو خواهند شد.

به گزارش رادیو دری، "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی خود به مناسبت روز استقلال آمریکا در ایالت داکوتای جنوبی با اشاره به دستگیری مظنونان و رهبران حمله به مجسمه "اندرو جکسون" در واشنگتن دی سی و صد‌ها تن دیگر گفت براساس فرمان اجرایی که به تازگی امضا کردم و نیز قوانین دیگر، کسانی که این نماد‌ها را تخریب کنند با مجازات حداقل 10 سال زندان روبه رو می‌شوند.

این سخنرانی در حالی انجام شد که صد‌ها تن از معترضان، مسیر منتهی به محل سخنرانی "دونالد ترامپ" در کنار کوه "راشمور" در ایالت "داکوتای جنوبی" را مسدود کرده بودند.

به دنبال گسترش اعتراض‌ها علیه نژادپرستی پس از قتل «جورج فلوید» شهروند سیاه پوست آمریکایی، معترضان در حرکت های اعتراضی خود، به یادمان ها و مجسمه‌های نماد نژادپرستی و برده داری در آمریکا حمله کردند.

معترضان، مجسمه‌های «جورج واشنگتن» از بنیانگذاران و نخستین رئیس جمهوری آمریکا در شهر پورتلند واقع در ایالت اورگان، «توماس جفرسون» سومین رئیس جمهوری این کشور و «کریستف کلمب» کاشف قاره آمریکا را سرنگون کردند.

 

کلیدواژه