سرطان 17, 1399 08:09 Asia/Kabul
  • چین: هدف آمریکا نظامی کردن منطقه و تفرقه افکنی است
    چین: هدف آمریکا نظامی کردن منطقه و تفرقه افکنی است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین با انتقاد از رزمایش دریایی آمریکا در منطقه گفت که هدف واشنگتن تفرقه افکنی بین چین و کشورهای آسیای جنوب شرقی است.

به نوشته روزنامه «چاینا مورنینگ پست»، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه به حضور نظامی آمریکا در آبهای منطقه واکنش نشان داد و هدف آن را تفرقه افکنی خواند.

لیجیان، درباره حضور ناوهای هواپیمابر آمریکا در منطقه و انجام رزمایش در آبهای فیلیپین گفت، منطقه در ثبات قرار دارد، اما هدف آمریکا تفرقه انداختن بین چین و کشورهای آسیای جنوب شرقی است.

این دیپلمات چینی افزود: «آمریکا به طور عمد  نیروی  نظامی  خود را برای برگزاری  یک رزمایش بزرگ در دریای چین جنوبی به منطقه اعزام کرده و قصد قدرت نمایی دارد، آنها هدف پنهانی دارند و در واقع در پی تفرقه افکنی بین کشورهای منطقه و نظامی کردن دریای چین جنوبی هستند.»

آمریکا  به تازگی از افزایش حضور نظامی خود در آب‌های اقیانوس‌های هند و آرام در بحبوحه تشدید تنش با چین خبر داده به طوریکه فرماندهی ناوگان اقیانوس آرام آمریکا در بیانیه‌‌ای بدین منظور اعلام کرد، ناو گروه‌های «یو اس اس نیمیتز» و «رونالد ریگان» در حال انجام عملیات در دریای فیلپیین هستند. 

کلیدواژه