سرطان 17, 1399 10:28 Asia/Kabul
  • دبیرکل سازمان ملل: تروریسم همچون کرونا مرز نمی‌شناسد
    دبیرکل سازمان ملل: تروریسم همچون کرونا مرز نمی‌شناسد

 دبیرکل سازمان ملل متحد، ضمن مقایسه تروریسم با ویروس کرونا چند جانبه گرایی را تنها راه برای مقابله با این پدیده بدون مرز توصیف کرد.

به گزارش ایرنا، آنتونیو گوترش روز دوشنبه در نشست مجازی سازمان ملل و کارشناسان بین‌المللی به مناسبت «هفته مبارزه با تروریسم» تاکید کرد، همه‌گیری کرونا  در برابر اشکال جدید و نوظهور تروریسم همچون حملات سایبری، بیوتروریسم و بدافزارهای دیجیتال، آسیب‌پذیری ایجاد کرده است.

وی همه گیری ویروس کووید- 19 را بحرانی بی سابقه برای جهان و سازمان ملل در 75 سال گذشته توصیف و خاطر نشان کرد، تروریسم هم مثل این ویروس، مرزهای ملی را در نظر نمی‌گیرد.

دبیرکل سازمان ملل متحد با گفتن این که "تروریسم همه ملت‌ها را متاثر می‌سازد و تنها راه شکست آن، همگرایی است" ، خواستار استفاده از قدرت چند جانبه ‌گرایی برای یافتن یک راه حل عملی در این زمینه شد.

گوترش در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: داعش، القاعده، نئو نازی‌ها و دیگر گروه‌های نفرت‌برانگیز به دنبال سوء استفاده از اختلافات، درگیری‌های محلی، شکست دولت ها و نارضایی مردم، در پیشبرد اهداف خود هستند.

گوترش، اجرای کامل قوانین بین‌المللی بشردوستانه، حقوق بشری و قانون مهاجران را ضرورت اساسی دانست و افزود: این ارزش‌ها باید در مبارزه با تروریسم حفظ شوند وگرنه هرگز موفق نخواهیم بود.

همه گیری جهانی ویروس کووید- 19 تاکنون بیش از 540 هزار قربانی برجای گذاشته است و بر اساس آخرین آمارها تا کنون 11 میلیون و 744 هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا شده اند.

کلیدواژه