سرطان 22, 1399 16:14 Asia/Kabul
  • مادورو: ادعاهای ترامپ علیه ونزوئلا واهی است

رئیس‌جمهوری ونزوئلا با محکوم کردن ادعاهای رئیس جمهوری آمریکا و دولت وی علیه کشورش، این ادعاها را واهی و دروغین نامید.

به گزارش روز شنبه خبرگزاری اسپانیایی "ائوروپا پرس"، «نیکلاس مادورو» رئیس ‌جمهوری ونزوئلا در مراسمی در  کاراکاس، ضمن مقایسه ادعاها و رفتارخصمانه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با مداخلات نظامی منجر به شکست واشنگتن در ویتنام و عراق، سخنان وی در گردهمایی انتخاباتی اش در ایالت فلوریدا را تقلا برای جلب بخشی از اعتبار از دست رفته خود نزد مردم کشورش دانست.

مادورو این سخنان را در پاسخ به ادعاهای ترامپ مبنی بر پایان دادن به سوسیالیسم در ونزوئلا، کوبا و آمریکا ابراز کرد.

رئیس جمهوری ونزوئلا  اعلام کرد، نیروهای مسلح ملی این کشور در روزهای آتی رزمایشی برای تحکیم حاکمیت و صلح ونزوئلا انجام خواهد داد.

ترامپ در سفر به ایالت کرونا زده فلوریدا، با ادعای این که برای ونزوئلا و کوبا خواهد جنگید، مدعی شد که کوبا و ونزوئلا را کاملا تحت کنترل دارد.

رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه در مصاحبه‌ با شبکه اسپانیایی ‌زبان "نوتیسیاس تلموندو"، با لحنی تهدیدآمیز بدون اشاره به جزئیات طرح‌ و اقدام مورد نظر خود درباره ونزوئلا اظهار داشت: اتفاقاتی درباره ونزوئلا رخ خواهد داد و این تنها چیزی است که اکنون می‌توانم بگویم.   

آمریکا در ماه های اخیر با اعمال تحریم و فشار اقتصادی و نیز حمایت از اقدامات خرابکانه علیه ونزوئلا تلاش کرده است دولت قانونی این کشور را که رویکردی ضد آمریکایی دارد سرنگون کند؛ اقداماتی که با مقاومت مردم ونزوئلا تا کنون موفق نبوده است.  

کلیدواژه