سرطان 23, 1399 08:15 Asia/Kabul
  • سازمان ملل: ولیعهد عربستان مظنون اصلی قتل جمال خاشقجی است

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور اعدام‌های خارج از چارچوب قضایی، "محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان سعودی را مظنون اصلی پرونده قتل "جمال خاشقجی" معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، "آگنس کالامارد" Agnes Callamard روز یکشنبه گفت: ولیعهد عربستان در قتل "جمال خاشقجی" روزنامه نگار منتقد سعودی دخالت داشته است.

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد همچنین درباره رسیدگی به پرونده قتل خاشقجی در ترکیه خاطرنشان کرد، رسیدگی به این پرونده در دستگاه قضایی ترکیه در غیاب مظنون یا مظنونان پیگیری می‌شود چرا که عربستان سعودی اجازه نمی‌دهد متهمان این پرونده در ترکیه محاکمه شوند.

"جمال خاشقجی"، روزنامه نگار منتقد سعودی دوم اکتبر 2018 (10میزان1397) در کنسولگری عربستان در استانبول به طرز فجیعی به دست ماموران اعزام شده از ریاض به قتل رسید.

"خاشقجی" در فهرست افراد بازداشتی و تحت تعقیب رژیم سعودی قرار داشت.  وی از بیم دستگیر شدن در خارج از عربستان زندگی می کرد.

روزنامه بریتانیایی گاردین اخیرا در گزارشی اعلام کرد، روند تحولات عربستان در سال های اخیر از یک الگوی واضح پیروی می کند؛ از زمانی که "محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان شده است، ریاض  هرگونه مخالفتی را صرفنظر از آنکه از سوی چه کسی باشد به طرز وحشیانه سرکوب می کند.

کلیدواژه