میزان 23, 1395 09:58 Asia/Kabul
  • اذعان ترامپ به فساد در تشکیلات سیاسی حاکم بر آمریکا

نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ساختار سیاسی و قدرت حاکم بر این کشور را فاسد توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سخنرانی انتخاباتی خود در ایالت فلوریدا گفت: ساختار سیاسی و قدرت حاکم بر آمریکا فاسد است زیرا طبقه کارگری این کشور مورد غارت واقع شده، ثروت آمریکا از آن سلب و این پول به جیب معدودی از شرکت های بزرگ و نهادهای سیاسی، سرازیر می شود.

دونالد ترامپ افزود: نظامی که در واشنگتن حاکم است و شرکت های رسانه ای و مالی که آن را تامین مالی می کنند، فقط به یک علت وجود دارد و آن این است که از خود محافظت کند و خود را غنی کند.

این نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تصریح کرد: گزارش اخیری که درباره آمار اشتغالزایی در آمریکا منتشر شده است، ضعیف است. تولید ناخالص داخلی (جی دی پی) به زحمت به بالای یک درصد می رسد، درحالیکه به رقم های پائین تر هم می رسد.

دونالد ترامپ، با انتقاد از باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات ها در انتخابات 2016 افزود: تا دویست سال دیگر درباره آمریکا به خاطر اقدامات افراد نالایقی چون باراک اوباما و هیلاری کلینتون به بدی یاد شود.

نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همچنین فاش کرد، اوباما و کلینتون، گروه تروریستی داعش را سوریه و عراق به وجود آوردند.

کلیدواژه