بحران کرونا و مذاکره بی نتیجه سران اتحادیه اروپا
(last modified 1399-04-28T11:03:46+00:00 )
سرطان 28, 1399 15:33 Asia/Kabul
  • بحران کرونا و مذاکره بی نتیجه سران اتحادیه اروپا

نخستین روز از مذاکره سران 27 کشور اتحادیه اروپا درباره برنامه محرک اقتصادی پساکرونایی به بن‌بست رسید.

به گزارش رویترز، سران اتحادیه اروپا در مذاکرات روز جمعه درباره برنامه محرک‌های اقتصادی برای نجات اقتصاد‌ها از سقوط آزاد و تقویت اعتماد‌ها به این اتحادیه، ناکام بودند و کمی بیش از نیمه شب به هتل‌های خود در بروکسل بازگشتند تا این مذاکرات را در صبح شنبه ادامه دهند.

کشور‌های ایتالیا و اسپانیا، خواهان دریافت وام‌های مالی و بازپرداخت در درازمدت هستند؛ بدون آن که ناگزیر به اجرای سخت‌گیری‌های اقتصادی جدید باشند. اما اتریش، دانمارک، سوئد و هلند، کشور‌های موسوم به گروه کشور‌های شمالی و ثروتمند اروپایی، خواهان پرداخت وام‌های اروپایی در کوتاه مدت به قیمت اجرای سخت گیری‌های اقتصادی برای کشور‌های بدهکار عضو هستند.

بودجه پیشنهادی در این بحث‌ها شامل بودجه بلندمدت اتحادیه اروپا برای سال‌های 2021 تا 2027 معادل بیش از یک تریلیون یورو و بودجه محرک اقتصادی به ارزش 750 میلیارد یورو برای احیای اقتصاد این قاره و جبران خسارت‌های سنگین ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا است.

در پی شیوع ویروس کرونا، اوضاع اقتصادی اتحادیه اروپا دچار مشکل شده است.

با توجه به رکود اقتصادی شدید در اقتصاد‌ های اتحادیه اروپا و بی نتیجه ماندن برنامه‌های کوتاه مدت احیای اقتصادی، چشم‌انداز پیشرو بودن یک پاییز دشوار و پر از نارضایتی پررنگ‌تر شده است.

در حال حاضر اتحادیه اروپا با مشکلات ناشی از خروج بریتانیا از این اتحادیه و بحران‌های گذشته از جمله بحران مالی سال 2008 و بحران مهاجرت، دست به گریبان است.

 

کلیدواژه