سرطان 30, 1399 08:24 Asia/Kabul
  • آمریکا یک ناوشکن دیگر به دریای سیاه اعزام کرد

نیروی دریایی آمریکا روز یکشنبه از اعزام یک ناوشکن موشک انداز به دریای سیاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، ناوشکن یو اس اس پورتر برای شرکت در بیست‌ویکمین رزمایش مشترک با اوکراین راهی دریای سیاه شده است.

در این رزمایش حدود 2 هزار نیرو،  27 ناو و 19 هواپیمای نظامی از 9 کشور شامل آمریکا، بلغارستان، فرانسه، گرجستان، رومانی، اسپانیا، ترکیه، نروژ و اوکراین حضور خواهند داشت.

در بیانیه ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکا  خاطرنشان شده است، این پنجمین کشتی جنگی آمریکایی است که از شروع سال 2020 وارد دریای سیاه شده است.

ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکا حضور ناوهای آمریکا در دریای سیاه را بیانگر تعهد نیروی دریایی آمریکا به متحدان و شرکای واشنگتن در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی "ناتو" توصیف کرد.

واحدهای دریایی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی "ناتو" به صورت مداوم در دریای سیاه حضور دارند و هر سال در سواحل گرجستان و اوکراین رزمایش‌هایی برگزار می‌کنند که روسیه در آن دشمن نهایی قلمداد می‌شود.

ناتو در سال های اخیر به بهانه تهدیدهای مسکو ضد غرب، حضور گسترده ای نزدیک خاک روسیه و مناطق هم مرز این کشور داشته است.

روابط غرب و مسکو از سال 2014 در چهار محور گسترش نفوذ نظامی ناتو به ویژه آمریکا نزدیک روسیه و در شرق اروپا، بحران اوکراین، دریای بالتیک و اوضاع سوریه تیره شده است.

کلیدواژه