اسد 08, 1399 09:18 Asia/Kabul
  • ادامه شوی ایران هراسی آمریکا برای تمدید تحریم های ایران

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد با تکرار ادعاهای واهی علیه جمهوری اسلامی ایران، خواستار تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران شد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، "کلی کرافت" Kelly Craft روز سه شنبه در توییتر، جمهوری اسلامی ایران را به انجام فعالیت های مخرب در منطقه غرب آسیا و نیز ارسال سلاح به یمنِ محاصره شده، متهم کرد و مدعی شد، تمدید نشدن تحریم تسلیحاتی ایران به معنای افزایش خطر برای منطقه غرب آسیا خواهد بود.

با نزدیک شدن موعد لغو تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل متحد علیه ایران که بخشی از قطعنامه 2231 شورای امنیت است، آمریکایی ها تلاش هایشان را برای جلوگیری از اتمام این تحریم‌ها دوچندان کرده‌اند.

آمریکا با وجود آنکه دو سال پیش رسما و بدون توجه به قطعنامه 2231 شورای امنیت از برجام خارج شده، در تفسیر حقوقی جدید مدعی است که براساس مفاد این قطعنامه همچنان یکی از مشارکت کنندگان در برجام است و در این چارچوب حق دارد که از ساز وکارهای مطرح در این توافق از جمله مکانیسم ماشه برای بازگشت تحریم های ایران استفاده کند.

ادعایی که با مخالفت صریح روسیه و چین مواجه شده است.

"دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا، مه 2018 به طور یکجانبه با نقض تعهدات واشنگتن ذیل برجام کشورش را از این توافق بین المللی خارج و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای را اعلام کرد.

این اقدام ترامپ با محکومیت گسترده داخلی و بین المللی مواجه شده است.

کلیدواژه