اسد 08, 1399 14:11 Asia/Kabul
  • کرونا و خسارت ۳۲۰ میلیارد دلاری به صنعت گردشگری جهان
    کرونا و خسارت ۳۲۰ میلیارد دلاری به صنعت گردشگری جهان

سازمان جهانی گردشگری در گزارشی اعلام کرد: صنعت جهانی گردشگردی در پنج ماه نخست سال جاری بر اثر کرونا ۳۲۰ میلیارد دلار خسارت دیده است.

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری فرانسه، براساس مطالعات انجام شده از سوی سازمان جهانی گردشگری، در پنج ماه نخست سال جاری، در پی بحران شیوع کرونا، شمار گردشگران در سراسر جهان از ماه ژانویه تا مه در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته (۲۰۱۹)، ۵۶ درصد، به عبارتی ۳۰۰ میلیون گردشگر کاهش یافته است.

این سازمان در گزارش خود اعلام کرد، خسارت ۳۲۰ میلیارد دلاری صنعت گردشگری جهانی در سال جاری، سه برابر بیشتر از میزان خسارت های وارد شده بر صنعت گردشگری جهانی در بحران اقتصادی جهانی در سال ۲۰۰۹ بوده است.

خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی تاکید کرد، خطر شیوع موج دوم کرونا در جهان و احتمال اتخاذ تدابیر سختگیرانه بهداشتی و امنیتی و اعمال قرنطینه مجدد از سوی بسیاری از کشورها، صنعت گردشگری جهان را با چالش ها و مشکلات اساسی مواجه کرده است؛ به گونه ای که ۱۲۰ میلیون شغل را در این صنعت تهدید می کند.

بر اساس آخرین آمارها، بیش از ۱۶ میلیون نفر در جهان به بیماری همه گیر کووید ۱۹ مبتلا شده اند که از این میان بیش از ۱۰میلیون نفر بهبود یافته و بیش از ۶۶۳ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

 

کلیدواژه