همایش بین المللی شیعیان پاکستان
(last modified 1399-05-16T05:17:14+00:00 )
اسد 16, 1399 09:47 Asia/Kabul
  • همایش بین المللی شیعیان پاکستان

همایش بین المللی شیعیان پاکستان تحت عنوان گردهمایی «شهدای وطن و راه ولایت» در «اسلام‌آباد» پایتخت پاکستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، این همایش  روز چهارشنبه از سوی حزب مجلس وحدت مسلمین و حزب پیشروی شیعیان پاکستان به مناسبت سی و دومین سالگرد شهادت علامه «سیدعارف حسین الحسینی» رهبر فقید جامعه شیعیان این کشور برگزار شد.

دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به مناسبت سالگرد شهادت رهبر فقید شیعیان پاکستان در پیام توییتری به زبان اردو علو درجات را برای شهید علامه حسینی مسالت داشت.

در این پیام آمده است: علامه سید عارف حسینی در دوران مجاهدت خود همواره از مردم برای مقابله با استکبار دعوت کرد و سرانجام استکبار به وسیله عناصر پنهانی و دست نشانده ایشان را به شهادت رساند.

براساس این گزارش، شخصیت‌های برجسته سیاسی و مذهبی از کشورهای اسلامی از جمله «شیخ نعیم قاسم» معاون دبیرکل‌ حزب‌الله لبنان، «سید هاشم حیدری» معاون فرهنگی حشدالشعبی عراق، حجت الاسلام و المسلمین «حمید شهریاری» دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز در این همایش به صورت ویدئو کنفرانس سخنرانی کردند.

محور اصلی سخنرانی‌های این همایش، ضرورت تقویت وحدت و همدلی امت اسلام، یکپارچگی جامعه شیعیان در پاکستان، هشدار نسبت به توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه جهان اسلام، روشنگری در خصوص اوضاع سوریه، یمن، فلسطین و اوضاع کشمیر بود.

علامه شهید عارف حسین الحسینی صبح جمعه ۱۴ مرداد/اسد ۱۳۶۷ (پنجم اوت ۱۹۸۸) در شهر پیشاور پس از اقامه نماز صبح در یک مدرسه‌ علمیه هدف گلوله قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان به شهادت رسید. 

کلیدواژه