حمله موج دوم کرونا به اروپا و بازگشت محدودیت‌ ها
(last modified 1399-05-16T10:31:56+00:00 )
اسد 16, 1399 15:01 Asia/Kabul
  • حمله موج دوم کرونا به اروپا و بازگشت محدودیت‌ ها

با حمله موج دوم ویروس کرونا به اروپا، برخی از کشورها همچون اسپانیا مجبور به وضع مجدد قوانین قرنطینه و اعمال محدودیت‌ های شدید شدند.

به گزارش روزنامه بریتانیایی "دیلی‌‌ میل"، دولت یونان نیز هشدار داد: در صورت افزایش نگران‌ کننده آمار روزانه ابتلا به کرونا در این کشور مجبور به وضع محدودیت‌های جدیدی به منظور جلوگیری از  تسریع شیوع این ویروس می شود. 

یونان روز چهارشنبه 121 مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور ثبت کرده است که این بالاترین آمار روزانه ابتلا از 22 آوریل 2020 تاکنون محسوب می‌ شود.

اتحادیه پزشکان آلمان هم تصریح کرد که این کشور در بحبوحه موج دوم کرونا قرار گرفته و آمار ابتلا به این ویروس روزانه در این کشور به طور میانگین به 730 مورد جدید در هفته جاری افزایش یافته است. 

این در حالی است که آمار ابتلا به ویروس کرونا در آلمان دو هفته قبل از آن، به طور میانگین 460 مورد در روز بوده است.

کمیته عالی علمی فرانسه هم اعلام کرد که مقام‌های این کشور با افزایش شدید موارد جدید ابتلا به کرونا دست به گریبان هستند؛ چرا که در فرانسه روزانه یک هزار و 219 مورد جدید ابتلا به کرونا به ثبت می‌ رسد.

این در حالی است که میانگین آمار هفتگی ابتلا به کرونا در این کشور دو هفته قبل، 719 مورد بوده است.

این اخبار مبنی بر احتمال اعمال مجدد محدودیت های کرونایی در حالی منتشر می شود که دور قبلی این محدودیت‌ ها در کشورهای اروپایی موجب‌ شد، رکود اقتصادی در این کشورها افزایش یابد.

اداره آمار کشورهای حوزه یورو "یورواستات" جمعه 31 ژوئیه در تازه‌ ترین گزارش خود اعلام کرد، رکود اقتصادی در این کشورها و در سه ماهه دوم سال به بیشترین میزان در ربع قرن اخیر به ثبت رسیده است.

کلیدواژه