اسد 23, 1399 08:42 Asia/Kabul
  • آمادگی سازمان جهانی بهداشت برای بررسی آزمایش بالینی واکسن روسی کرونا

سازمان جهانی بهداشت آمادگی خود را برای تجزیه و تحلیل نتایج آزمایش های بالینی واکسن کرونای ساخت روسیه اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سازمان جهانی بهداشت با انتشار بیانیه ای افزود: این سازمان با دانشمندان و مقامات روسیه در ارتباط است و بی صبرانه منتظر بررسی نتایج آزمایش های بالینی است.
در این بیانیه همچنین آمده است: «افزودن بر سرعت تحقیقات دستیابی به واکسن باید براساس فرآیندهای مصوب برای هر مرحله باشد تا اطمینان حاصل شود که واکسن تولید شده ایمن و در عین حال مؤثر است».

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه، روز سه شنبه  اعلام کرد که واکسن کرونا به طور مشترک از سوی موسسه تحقیقاتی "گامالیا" و وزارت دفاع روسیه تولید و آزمایش های بالینی آن 18 ژوئن 2020 (29جوزا1399) آغاز شد که همه 38 داوطلب آن در برابر این بیماری ایمنی یافتند.

سازمان جهانی بهداشت روز سه شنبه در واکنش به انتشار این خبر از سوی پوتین تأکید کرده بود که تولید و ثبت یک واکسن نیازمند طی فرآیندهای سختگیرانه ای است.
روسیه تا امروز جزییات مطالعات مربوط به آزمایش های این واکسن را که نشان دهد مؤثر است، منتشر نکرده است.

پیش از این گزارش شده بود که انجمن بین المللی سازمان‌های تحقیقات بالینی ( AOKI ) به وزارت بهداشت روسیه پیشنهاد کرده بود که ثبت نخستین واکسن روسی ویروس کرونا را تا تکمیل موفقیت آمیز مرحله سوم آزمایشات بالینی به روی آن به تعویق بیاندازد.

کلیدواژه