اسد 23, 1399 18:46 Asia/Kabul
  • پیشتازی بایدن در مقابل ترامپ در 5 ایالت تاثیرگذار در  آمریکا

برون مرزی- نتایج جدیدترین نظرسنجی‌، نشان می دهد نامزد اصلی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنج ایالت تاثیرگذار ( کلیدی ) پیشتاز است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی "هیل"، تایج جدیدترین نظرسنجی‌ نشان می دهد  که «جو بایدن» نامزد اصلی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا  در پنج ایالت از 6 ایالت تاثیرگذار ( کلیدی ) که دونالد ترامپ رئیس جمهوری فعلی  در سال 2016 در آنها پیروز شده بود، همچنان پیشتاز است.

نظرسنجی شبکه «سی ان بی سی» و مرکز تحقیقاتی «چنج ریسرچ»،  در ایالات فلوریدا، آریزونا، میشیگان، پنسیلوانیا، کارولینای شمالی و ویسکانسین و در میان دو هزار و ۷۰۱ رأی‌دهنده احتمالی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا انجام گرفته است.

نظرسنجی فعلی همچنین نشان می‌دهد که جو بایدن در سطح ملی با اختلاف ۶ درصد و جلب حمایت ۵۰ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی از ترامپ با حمایت ۴۴ درصدی رأی‌دهندگان آمریکایی، پیشی گرفته است.

بر اساس این گزارش، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که مردم آمریکا از عملکرد ترامپ چندان رضایت ندارند به طوریکه تنها ۴۶ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی از عملکرد وی به طور کلی رضایت داشتند.

نظرسنجی فعلی،  یکی از جدیدترین مجموعه از بررسی‌هایی است که پیشتازی بایدن در مقابل ترامپ در ایالاتی را نشان می‌دهد که ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ در آنجا پیروز شده بود.

دبیر خبر: حقانی

 

کلیدواژه