اولین گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه اسرائیل و امارات پس از عادی سازی روابط
(last modified Mon, 17 Aug 2020 05:02:01 GMT )
اسد 27, 1399 09:32 Asia/Kabul
  • اولین گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه اسرائیل و امارات پس از عادی سازی روابط

وزیران خارجه رژیم صهیونسیتی و امارات متحده عربی پس توافق عادی‌سازی روابط کامل دوجانبه، اولین گفت‌وگوی تلفنی خود را انجام دادند.

به گزارش شبکه خبری الجزیره،‌ «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات و «گابی اشکنازی» وزیرخارجه رژیم صهیونیستی روز یکشنبه  خطوط ارتباطی میان امارات و اسرائیل را راه اندازی کردند.
امارات در حالی روز پنج‌شنبه گذشته روابط خود را با اسرائیل به طور کامل عادی و دوستانه کرد که کاربران شبکه‌های مجازی در کشورهای عربی مخالفت خود را با این اقدام امارات ابراز کردند.
در همین راستا،‌ نظرسنجی یک روزنامه سعودی نشان می‌دهد که افکار عمومی جهان اسلام با اقدام امارات در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و شکل‌گیری توافق بین آنها، مخالف است.
در پی تلاش‌های «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای تسهیل روند عادی‌سازی روابط بین امارات و رژیم صهیونیستی، پنج شنبه گذشته ابوظبی و تل‌آویو طی توافق‌نامه‌ای بر سر عادی سازی کامل روابط دیپلماتیک به توافق رسیدند.
توافق اسرائیل و امارات، موجی از اعتراضات گسترده را از سوی گروه‌های فلسطینی، کشورهای منطقه و شماری از شخصیت‌های سیاسی جهان در پی داشته است و تقریبا به اتفاق همگی، این اقدام امارات را خیانت به آرمان‌های فلسطین اعلام کرده‌اند.

کلیدواژه