سنبله 02, 1399 18:24 Asia/Kabul
  • گشایش نمایشگاه نظامی روسیه با حضور ایران

نمایشگاه بین المللی نظامی روسیه به نام "ارتش- 2020" با حضور مقامات عالیرتبه دفاعی چندین کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، ششمین نمایشگاه بین المللی نظامی روسیه از امروز یکشنبه در پارک پاتریوت، در 55 کیلومتری غرب مسکو پایتخت این کشور آغاز به کار کرد.

امیر سرتیپ "امیر حاتمی" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران در راس یک هیات دفاعی و نظامی با حضور در مراسم گشایش این نمایشگاه دیدارهایی را نیز با همتایان خارجی خود از جمله وزیر دفاع روسیه انجام داد.  

"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه در پیامی با اشاره به آغاز این نمایشگاه و نیز مسابقات بین المللی ارتش ها 2020 بطور همزمان ابراز اطمینان کرد، این رویدادهای تماشایی  به تحکیم روابط بین دولت ها در عرصه دفاعی کمک می کند.  

این نمایشگاه پنج روزه در فضایی به مساحت 500 هزار مترمربع ازجمله 65 هزار مترمربع سالن سرپوشیده دایر شده و در آن بیش از 28 هزار قبضه انواع تسلیحات و تجهیزات نظامی و ماکت موشک و غیره در معرض نمایش قرار گرفته است.

ده ها شرکت دولتی و خصوصی فعال در زمینه تولید تسلیحات از روسیه و کشورهای مختلف، تازه ترین دستاوردهای نظامی خود را به نمایش گذاشته اند.

وزارت دفاع روسیه برای شرکت در این نمایشگاه از بیش از 130 کشور دعوت کرده بود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا، 90 کشور از جمله ایران، آفریقای جنوبی، ازبکستان، ارمنستان، چین، بلاروس، هند و قزاقستان در آن حضور یافتند.

کلیدواژه