آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات بیانیه سازش صادر کردند
(last modified 1399-06-11T03:38:48+00:00 )
سنبله 11, 1399 08:08 Asia/Kabul
  • آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات بیانیه سازش صادر کردند
    آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات بیانیه سازش صادر کردند

آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات دوشنبه شب با انتشار بیانیه‌ای مشترک، به توجیه سازش و عادی‌سازی روابط میان ابوظبی و تل‌آویو پرداختند.

به گزارش ایرنا، در این بیانیه مشترک ادعا شده است: معاهده صلحی که میان کشور امارات و اسرائیل و با حمایت آمریکا در تاریخ 23 اسد امضا شد، گامی شجاعانه به سوی منطقه‌ی باثبات‌تر و شکوفاتر است.

در این بیانیه سه جانبه ادعا شده است که توافق میان امارات و رژیم صهیونیستی تفکری نوین برای حل مشکلات ایجاد و فرصتی تاریخی برای ایجاد روابط طبیعی فراهم می‌کند.

این بیانیه مدعی است که توافق میان ابوظبی و تل‌آویو، طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از سرزمین های فلسطینیان را متوقف کرده است.

این در حالی است که مقام‌های رژیم صهیونیستی پس از توافق با امارات بارها تأکید کردند؛ الحاق اراضی فلسطینی را تنها به تأخیر انداخته اند.

این بیانیه همچنین بر همکاری‌های امارات و رژیم صهیونیستی در زمینه‌های گردشگری، فرهنگی، اقتصادی، حمل و نقل هوایی، بهداشتی و سرمایه گذاری تأکید کرده است.

در پی تلاش‌های «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای تسهیل روند عادی‌سازی روابط بین امارات و رژیم صهیونیستی، پنج‌شنبه 23 اسد، ابوظبی و تل‌آویو طی توافق‌نامه‌ای درباره عادی سازی کامل روابط دیپلماتیک به توافق رسیدند.

اقدام امارات برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی با محکومیت بسیاری از کشورهای اسلامی و گروه‌های مقاومت فلسطینی همراه شده است.

 

کلیدواژه