سنبله 12, 1399 07:36 Asia/Kabul
  • گروسی: همکاری‌های ایران و آژانس ادامه پیدا خواهد کرد

"رافائل گروسی" مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سه شنبه شب با مثبت ارزیابی کردن دیدار خود با "سیدعباس عراقچی" معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در وین در توییتر تصریح کرد، همکاری‌های ایران و آژانس ادامه پیدا خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، "سیدعباس عراقچی" معاون سیاسی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران سه شنبه شب پس از پایان نشست کمیسیون مشترک برجام در وین با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار و گفت وگو کرد.

دوطرف در این دیدار، گفت وگوهای اخیر در تهران و بیانیه مشترک که منجر به تقویت همکاری ها و تعاملات و همچنین اعتماد بین ایران و آژانس می شود را مثبت و‌ سازنده خواندند و از استقبال گسترده از تفاهمات حاصله در سطح بین المللی ابراز خرسندی کردند. 

"عراقچی" و "گروسی" همچنین بر عزم ایران و آژانس برای تداوم همکاری های متقابل، براساس حسن نیت، تاکید کردند.

ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، چهارشنبه گذشته در پایان سفر مدیرکل آژانس به تهران و انجام مذاکرات با مقامات ایران، توافق کردند تا همکاری‌های خود را بیش از پیش تقویت کنند و اعتماد متقابل را به منظور تسهیل اجرای کامل موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی به آن، که از ژانویه 2016 به صورت داوطلبانه و موقت توسط ایران در حال اجراست، ارتقا بخشند. 

طرف‌های اروپایی عضو برجام ضمن استقبال از تصمیم ایران و آژانس، آن را گامی مثبت در راستای حفظ و تداوم برجام ارزیابی کرده‌اند.

در همین پیوند اعضای باقی‌مانده در برنامه جامع اقدام مشترک صبح امروز در چارچوب نشست کمیسیون مشترک برجام در وین گردهم آمدند تا گام دیگری را برای حفظ این توافق در برابر یکجانبه‌گری‌های آمریکا بردارند.

این نشست ساعاتی پیش به پایان رسید و اعضا بر لزوم حفظ برجام تاکید کردند.

"دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا، مه 2018 به طور یکجانبه با نقض تعهدات واشنگتن ذیل برجام کشورش را از این توافق بین المللی خارج و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای را اعلام کرد.

این اقدام ترامپ با محکومیت گسترده داخلی و بین المللی مواجه شده است.

کلیدواژه