سنبله 16, 1399 08:20 Asia/Kabul
  •  بی میلی روسیه به رقابت تسلیحاتی با ناتو

وزیر دفاع روسیه با بیان اینکه ناتو اقدامات جاسوسی هوایی خود را تشدید کرده، گفت: این سازمان به پیشنهاد کاهش رزمایش‌های نظامی هم پاسخ منفی داده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، "سرگئی شویگو"، وزیر دفاع روسیه بامداد یکشنبه تصریح کرد، مسکو هیچ تمایلی به مشارکت در رقابت تسلیحاتی ندارد اما به دلیل اقدامات غیردوستانه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مجبور شده است، ظرفیت‌های رزمی خود را ارتقا دهد.

شویگو در نشست خبری توضیح داد، کلیه اقداماتی که به صورت خاص برای تقویت پدافند انجام شده، از نظر مقیاس محدود بوده و مربوط به خطرات نظامی مدرن است.

وزیر دفاع روسیه در ادامه ضمن اشاره به پیشنهاد مسکو به ناتو برای کاهش رزمایش‌های نظامی در بحبوحه همه‌گیری ویروس کرونا، اظهار داشت: ناتو به این پیشنهاد پاسخ منفی داد. رهبری نظامی روسیه بارها پیشنهاد داده است تا بر سر اقدامات مشترک برای جلوگیری از بروز پیچیدگی‌های بیشتر در روابط، توافقی حاصل شود.

روسیه بارها نگرانی خود در زمینه افزایش حضور نظامی ناتو در اروپا به ویژه افزایش تحرکات نظامی در شرق این قاره را بیان کرده است.

هفته گذشته، ناوگان بزرگی از نیروی دریایی ارتش روسیه، فقط دو روز پس از اتمام رزمایش مشترک شماری از کشورهای عضو ناتو در دریای سیاه تحت عنوان «نسیم دریا ۲۰۲۰»،  وارد این دریا شد.

 

کلیدواژه