خطیب‌زاده: توازن در سیاست خارجی یک اصل برای دیپلماسی ایران است
(last modified Mon, 07 Sep 2020 10:10:23 GMT )
سنبله 17, 1399 14:40 Asia/Kabul
  • خطیب‌زاده: توازن در سیاست خارجی یک اصل برای دیپلماسی ایران است
    خطیب‌زاده: توازن در سیاست خارجی یک اصل برای دیپلماسی ایران است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با بیان اینکه روابط ایران با هند چندلایه و عمیق است، گفت: تهران سیاست خارجی واحدی دارد که در آن دیپلماسی دفاعی، فرهنگی، علمی و دیپلماسی عمومی هر کدام جایگاه خود را دارد.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه در نشست خبری درباره اهمیت سفر اخیر وزیر دفاع هند به تهران و تاثیر آن در مبارزه با تروریسم خاطرنشان کرد: ایران به‌عنوان یکی از قدرت‌های اصلی در منطقه نقش خود را در برقراری صلح و ثبات منطقه ایفا می‌کند و در این زمینه با کشورهای همسایه همکاری سازنده دارد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران افزود: وزیر خارجه هند نیز برای شرکت در اجلاس شانگهای عازم مسکو است و فردا (سه شنبه) در سفر به تهران با وزیر امور خارجه ایران دیدار خواهد داشت.

خطیب‌زاده در ادامه این نشست خبری با اشاره به سفر وزیر امور خارجه سوئیس به تهران خاطرنشان کرد: این سفر به روابط ایران و آمریکا ربطی ندارد و سیاست تهران درباره واشنگتن تغییری نکرده است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره کانال مالی سوئیس هم تصریح کرد: منابع مالی ایران در جهان زیاد است اما آمریکا وقیحانه مانع ورود منابع مالی ایران به این کانال می‌شود.

خطیب‌زاده در ادامه درباره اجازه ایران به آژانس بین المللی انرژی اتمی برای دسترسی‌ و نمونه‌برداری از دو مکان یادآور شد: دسترسی‌های اخیر ربطی به برجام ندارد و در چارچوب توافق پادمان است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران همچنین درخصوص تلاش امارات و اسرائیل برای ایجاد یک پایگاه‌ جاسوسی تاکید کرد: اماراتی‌ها، اشتباه شناختی از جایگاه خود در منطقه و جهان و همچنین درخصوص جایگاه آمریکا و اسرائیل در جهان در حال گذار دارند.

خطیب‌زاده با تاکید بر اینکه ایران انتظار دارد امارات اشتباهات خود را جبران کند، افزود: ایران در مورد امنیت ملی خود با هیچ کسی شوخی ندارد و به روشنی و شفافیت اهمیت این مساله را به همسایه‌های خود در منطقه خلیج فارس رسانده است.

 

کلیدواژه