رئیس شورای مفتیان روسیه:هر اقدامی در جهت پایمال کردن حقوق ملت فلسطین محکوم است
(last modified 1399-06-22T04:09:47+00:00 )
سنبله 22, 1399 08:39 Asia/Kabul
  •  رئیس شورای مفتیان روسیه:هر اقدامی در جهت پایمال کردن حقوق ملت فلسطین محکوم است

رئیس شورای مفتیان روسیه جمعه شب در گفت و گوی تلفنی با "کاظم جلالی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو، هرگونه اقدام در جهت پایمال کردن حقوق مردم فلسطین را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، "راویل عین الدین" Rawil Gaynetdin در این گفت وگوی تلفنی به  اقدام ننگین امارات در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: جهان اسلام باید در حمایت از  حقوق، آزادی و حاکمیت مردم فلسطین منسجم عمل کند.

رئیس شورای مفتیان روسیه همچنین به اقدام موهن نشریه فرانسوی "شارلی‌ ابدو" در توهین به  ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام (ص) اشاره کرد و گفت: متاسفانه در این دوران سخت، برخی همچنان با اینگونه اقدامات تحریک آمیز اقدام به شعله ور کردن آتش نفاق بین جوامع می کنند.

"راویل عین الدین" در ادامه  با یادآوری تلاش ها و زحمات بیشمار مرحوم آیت الله "محمدعلی تسخیری" رئیس پیشین شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی  در جهت تقریب مذاهب اسلامی و گفت و گوی بین ادیان گفت: درگذشت این دوست دلسوز و دانشمند بزرگ جهان اسلام را ضایعه ای بزرگ می دانیم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه نیز در این گفت وگوی تلفنی ضمن تقدیر از تلاش های شیخ راویل و علمای اسلامی در ایجاد وحدت و همدلی بین مسلمانان و معرفی چهره واقعی و رحمانی اسلام، درخصوص همکاری های آینده از جمله برگزاری همایش های وحدت بین مسلمین به تبادل نظر پرداخت.

کلیدواژه