سنبله 22, 1399 11:17 Asia/Kabul
  • افشا‌گری مستندساز آمریکایی درباره حملات 11 سپتامبر

مستندساز دموکرات آمریکایی در سالگرد حملات یازده سپتامبر از چشم پوشی دولت آمریکا از نقش سعودی‌ها در حمله تروریستی به برج‌های دوقلو در سال 2001 خبر داد.

به گزارش ایرنا، "مایکل مور" مستندساز دموکرات آمریکایی بامداد شنبه (12 سپتامبر) در پیامی توییتری با افشای چشم پوشی دولت آمریکا از نقش سعودی‌ها بعد از 19 سال از حمله تروریستی به برج‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی در شهر نیویورک نوشت: در یازده سپتامبر سال 2001  پانزده تبعه سعودی حملات علیه آمریکا را انجام دادند. 

در این پیام توییتری آمده است: اگر 15 نفر از اتباع ایران و یا چین این حملات را انجام داده بودند، دولت و رسانه‌های آمریکا تا کنون بارها اعلام کرده بودند که ایران و چین به آمریکا حمله کرده اند. 

"مور" در ادامه با اشاره به همکاری سعودی‌ها و دولتهای آمریکا نوشت: بعد از گذشت 19سال از حملات یازده سپتامبر هیچ کس حاضر نیست به نقش سعودی‌ها در این حملات اشاره کند. 

در حادثه 11 سپتامبر2001 ، 19 تن از اعضای گروه تروریستی القاعده، چهار هواپیمای مسافربری را ربودند و به اهدافی در داخل آمریکا حمله کردند.

از میان 19 فرد دخیل در این هواپیماربایی 15 نفر تبعه عربستان سعودی بودند. 

در این حادثه 2 فروند از هواپیماهای مسافربری به ساختمان برج‌های دو قلوی تجارت جهانی برخورد کردند، یکی از آن‌ها به ساختمان پنتاگون در ایالت ویرجینیا برخورد کرد و هواپیمای چهارم بعد از تلاش مسافرها برای مقابله با افراد هواپیماربا در پنسیلوانیا سقوط کرد.

نزدیک به سه هزار نفر در این حادثه جان باختند.

دولت آمریکا پس از این حادثه ابتدا به افغانستان و بعد از آن به عراق حمله کرد. 

 

کلیدواژه