سنبله 23, 1399 18:10 Asia/Kabul
  • انتقاد لاوروف از اقدامات اتحادیه اروپا علیه روسیه

به دنبال تنش‌ ها میان مسکو و غرب بر سر ماجرای مسمومیت ادعایی سرکرده مخالفان دولت روسیه، وزیر امور خارجه این کشور از اقدام اتحادیه اروپا برای آنچه که آنها مجازات روسیه می‌دانند، انتقاد کرد.

«سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه امروز یکشنبه در مصاحبه‌ با شبکه یک این کشور گفت : اتحادیه اروپا تلاش دارد در اقدام برای «مجازات روسیه» از آمریکا عقب نماند.وزیر امور خارجه روسیه  افزود :  لازم است که مسکو روابط خود با اتحادیه اروپا را در یک شبکه امن برقرار کند. 

کشورهای غربی از جمله  آلمان مدعی‌ هستند، مسکو "آلکسی ناوالنی" سرکرده مخالفان دولت روسیه را با گاز سمی "نوویچوک" مسموم کرده‌ است.مسکو این اتهام را قویا تکذیب کرده است.

ناوالنی، 20 اوت  در جریان پروازی داخلی از "تومسک" ( Tomsk )  به مسکو دچار بیماری شد و تحت فشار‌های بین المللی به بیمارستانی در آلمان منتقل شد.مسمومیت ادعایی ناوالنی و انتقال وی به آلمان، اکنون به عرصه جدیدی برای گسترش کارزار ضد روسی غربی ها تبدیل شده است.

روابط غرب و مسکو از سال 2014 در چهار محور گسترش نفوذ نظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی " ناتو "  به ویژه آمریکا نزدیک و حتی هم مرز روسیه در شرق اروپا، بحران اوکراین، دریای بالتیک و اوضاع سوریه تیره شده است.

کلیدواژه