سنبله 31, 1399 18:50 Asia/Kabul
  • سفیر عراق: امکان پذیرش زائران خارجی در اربعین امسال مهیا نیست
    سفیر عراق: امکان پذیرش زائران خارجی در اربعین امسال مهیا نیست

سفیر عراق در تهران گفت: امکان پذیرش زائران خارجی در اربعین امسال به هیچ وجه مهیا نیست و خبر هرگونه عزیمت زوار سایر کشورها به عراق صحت ندارد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «نصیر عبدالمحسن عبدالله» سفیر جدید عراق در تهران در دیدار با «حسین ذوالفقاری» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ایران تصریح کرد: روند جدیدی از شیوع ویروس کرونا در عراق شایع شده و بر همین اساس فعلا مدیریت بیماری کرونا به ستاد عالی سلامت و بهداشت در کشور عراق با مسئولیت وزارت بهداشت محول شده است.
سفیر عراق در تهران افزود: تصمیم درباره نحوه برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین امسال در این ستاد اتخاذ شده که از سوی وزیر بهداشت عراق نیز رسانه‌ای شده است و با توجه به ضرورت حفظ سلامت افراد، حضور زائران سایر کشورها در ایام اربعین در کشور عراق کاملاً منتفی است.
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ایران نیز با تبریکِ انتصابِ «نصیر عبدالمحسن عبدالله» به عنوان سفیر جدید عراق در تهران و آرزوی موفقیت برای او، اهم اقدامات انجام شده برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین در سنوات گذشته را تشریح و در همین راستا از میزبانی مردم و دولت عراق قدردانی کرد.
در پایان این دیدار، طرفین با قدردانی از سطح همکاری‌های دوجانبه در سنوات گذشته درباره راهپیمایی بزرگ اربعین ابراز امیدواری کردند، با رفع بیماری کرونا در سال‌های بعد شاهد حضور گسترده‌تر زوار سایر کشورها در این مراسم معنوی باشند.
20 صفر 1442 هجری قمری (17 میزان)، اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع) امام سوم شیعیان جهان و یاران باوفای ایشان در صحرای کربلا است.

 

کلیدواژه