میزان 03, 1399 16:12 Asia/Kabul
  • انتقاد دبیرکل سازمان ملل از اظهارات ضد چینی ترامپ

دبیرکل سازمان ملل متحد، از موضعگیری ضدچینی رئیس جمهوری آمریکا درمورد گسترش "ویروس کرونا " بشدت انتقاد کرد.

به گزارش ایرنا،  "آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل متحد روز پنجشنبه در توییتی که در آن به چگونگی کلیت مقابله با ویروس کرونا در جهان اشاره شده بود، از نطق ضد چینی "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا  در هفتاد و پنجمین نشست سران مجمع عمومی سازمان ملل متحد انتقاد کرد.

گوترش در حساب توییتر خود نوشت: برای مقابله با ویروس کرونا نیازمند همکاری هرچه بیشتر بین المللی هستیم. 

گوترش درحالی این جملات را در حساب توییتر خود نوشت که غیر مستقیم از نطق سه شنبه گذشته  "دونالد ترامپ" که در آن پکن را در  ارتباط با شیوع ویروس کرونا متهم می کرد به شدت  انتقاد کرد.

ترامپ،  در نطق خود ویروس کرونا را به صراحت یک «ویروس چینی» خواند و خواستار پاسخ دادن پکن در مورد شیوع این بیماری در جهان شد.

رئیس جمهوری آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل، چین و سازمان جهانی بهداشت را مقصران اصلی شیوع ویروس کرونا در جهان معرفی کرد.

برخلاف ادعای ترامپ، سازمان  جهانی بهداشت اظهارات رئیس جمهوری آمریکا درمورد منشاء و شیوع  ویروس کرونا در چین را غیرعلمی و منطقی می داند.

دولت ترامپ از ابتدای روی کار آمدنش در ژانویه 2017 رویکردی مقابله‌جویانه با چین اتخاذ کرده است.

افزایش تعرفه‌ها و جنگ تجاری، اعمال تحریم علیه شرکت های بزرگ چینی از جمله هواوی، تقویت همکاری ها با تایوان، حضور گسترده ناوهای آمریکایی در دریای چین جنوبی و لفاظی علیه پکن در زمینه ویروس کرونا از آخرین تلاش های کاخ سفید در راستای راهبرد افزایش فشارها علیه پکن بوده است.

کلیدواژه